شکایت ترامپ در دادگاه عالی بی‌اعتبار شد

  کد خبر: 0409997018

دیوان عالی پنسیلوانیا شکایت کارزار انتخاباتی ترامپ با هدف ابطال بیش از هشت هزار رای پستی در فیلادلفیا را رد کرده است. در همین حال، ایالت میشیگان رسما نتایج را به نفع بایدن تایید کرد.

روز شنبه یک قاضی امریکایی شکایت کمپین ترامپ که به دنبال ابطال آرای پستی در پنسیلوانیا بود، رد کرد. براساس ادعای تیم ترامپ، در این ایالت بیش از ۶۸۲ هزار رای به صورت غیرقانونی داده شده است.

دیوان عالی پنسیلوانیا دوشنبه اعلام کرد: با رعایت اصول و به دلایلی که به تفصیل در مورد آنها بحث شد، ما نتیجه گرفتیم که قوانین انتخاباتی، مسوولان انتخابات را به رد برگه‌های رای پستی یا غیابی که از طریق منتخبین واجد شرایطی که روی پاکت‌نامه را امضا کرده‌اند اما نام، آدرس و تاریخ را ننوشته‌اند، ملزم نمی‌کند چون تخلف یا تقلبی رخ نداده است.

این دیوان همچنین دستوری مبنی بر ابطال ۲۳۴۹ رای پستی در یک بخش پنسیلوانیا را باطل اعلام کرد. دونالد ترامپ که هنوز به شکست در انتخابات اذعان نکرده است، شکایاتی را در چندین ایالت به جریان انداخته است. تیم او دوشنبه همچنان متعهد شد تا نبرد حقوقی را تا تضمین اینکه تمام آرای اخذ شده قانونی بودند، ادامه دهد.

در همین حال، مقام‌های انتخاباتی ایالت میشیگان رسما نتایج رای‌گیری سوم نوامبر را تایید کردند و ۱۶ رای الکترال این ایالت را به جو بایدن دادند. به گفته فرماندار میشیگان، جو بایدن در آرای مردمی هم با اختلاف ۱۵۴ هزار رای از دونالد ترامپ جلوتر قرار گرفت.

روز جمعه ایالت جورجیا هم رسما جو بایدن را برنده انتخابات در این ایالت اعلام کرد و ۱۶ رای الکترال این ایالت را به او داد. با این حال ترامپ می‌گوید که این گام مرحله‌ای است و وعده داد تا به پیگیری حقوقی خود ادامه دهد. بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال، آرای لازم برای رسیدن به ریاست جمهوری را به‌دست آورده است.

در همین حال رئیس اداره کل خدمات عمومی امریکا (جی‌اس‌ای)، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات شناخته و خبر داده که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است. ترامپ هم در رشته توئیتی با تایید این مطلب گفت که دستور داده تا مقدمات مرسوم و لازم آغاز شود.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل