شیب نزولی نفت تندتر شد

  کد خبر: 01090056789

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در واکنش به سیگنال ژاپن درباره احتمال برداشت از ذخایر استراتژیک و وخامت وضعیت کرونا در اروپا نزدیک به پایین‌ترین رکورد هفت هفته اخیر ماند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷۸ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با چهار سنت، به ۷۵ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.

یک معامله‌گر نفت در سنگاپور گفت: بازار اندکی نوسان دارد زیرا برداشت از ذخایر نفت استراتژیک هنوز تاثیر خود را به طور کامل در قیمتها نگذاشته است.

قیمت وست تگزاس اینترمدیت و نفت برنت ابتدای معاملات به پایین‌ترین قیمت از اول اکتبر سقوط کردند. این دو شاخص روز جمعه حدود سه درصد ریزش کرده بودند و چهارمین کاهش هفتگی متوالی خود را ثبت کردند که طولانی‌ترین روند کاهش هفتگی از مارس سال ۲۰۲۰ به این طرف بود.

در پی درخواست آمریکا برای برداشت از ذخایر استراتژیک، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز شنبه گفت: آماده است به مبارزه با افزایش قیمتهای نفت کمک کند. توکیو در حال بررسی راه‌هایی برای دور زدن قانونی است که برداشت از ذخایر استراتژیک را تنها در شرایط کمبود عرضه یا وقوع بلایای طبیعی مجاز می داند.

تحلیلگران بانک سیتی در یادداشتی نوشتند: مجموع برداشت از ذخایر استراتژیک می تواند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون بشکه یا حتی بالاتر باشد. این برداشت شامل ۴۵ تا ۶۰ میلیون بشکه از سوی آمریکا، حدود ۳۰ میلیون بشکه از سوی چین، پنج میلیون بشکه از سوی هند و ۱۰ میلیون بشکه از سوی هر کدام از کشورهای ژاپن و کره جنوبی خواهد بود.

عامل دیگری که از پایین ماندن قیمتها پشتیبانی کرد، احتمال تجدید قرنطینه‌ها در اروپا به دنبال افزایش دوباره آمار ابتلا به کووید ۱۹ بود. پس از این که اتریش اعلام کرد قرنطینه را برای مقابله با افزایش ابتلا برمی گرداند، آلمان روز جمعه هشدار داد ممکن است لازم باشد قرنطینه کامل را دوباره برقرار کند.

بر اساس گزارش رویترز، وخامت وضعیت کووید ۱۹ در اروپا و سودگیری بعضی از سرمایه گذاران به سمت پایان سال، به ابهامات در بازار نفت افزوده است.

خروج از نسخه موبایل