شیرمادر و نان پدرحلال‌‌تان

  کد خبر: 26090061182

راضیه حسینی

رئیس سازمان امورمالیاتی: «سعی می‌کنیم قانون مالیات بر خانه‌های لوکس را اجرا کنیم.»

مهم این است که شما تلاش می‌کنید. رسیدن یا نرسیدن به نتیجه اصلاً اهمیت ندارد. همین که به خانه‌های لوکس و مالیات آنها فکر می‌کنید یعنی پنجاه درصد راه را رفته‌اید. نصف دیگرش را هم می‌توانید وقتی خستگی‌تان از این‌همه تلاش دررفت انجام دهید.

اصلاً مهم‌ترین کار مسئولان سعی کردن درهمه زمینه‌هاست.

مثل تلاش برای از بین رفتن خشکسالی، آلودگی هوا، رفع گرانی، آمدن ارزانی، کشیدن ترمز تورم، نگه‌داشتن قیمت دلار و سکه و…

این‌همه تلاش واقعاً آدم را خسته می‌کند. چطور می‌شود از پس همه آنها برآمد؟  باز اگر در جایی مثل یکی از همین خانه‌های لوکس می‌نشستند و تلاش می‌کردند، شاید کمتر خسته می‌شدند. مثلاً در روف‌گاردن زیبایی می‌نشستند، به آسمان آبی نگاه می‌کردند و در حالی‌که قهوه اسپرسو به همراه کیک شکلاتی دارک می‌خوردند، برای رفع همه مشکلات مملکت سعی می‌کردند.

اما حیف که مسئولان ما مثل خودمان در خانه‌های ساده و کوچک زندگی می‌کنند و اصلاً تا به‌حال پای‌شان را داخل یکی از خانه‌های لوکس مالیات بالا  نگذاشته‌اند. برای همین است که زود خسته می‌شوند و این تلاش‌ها همه‌ش از یک دولت به دولت بعدی منتقل می‌شود.

آقای مسئول، از شما چه پنهان ما هم گاهی خسته می‌شویم. می‌دانیم تلاش کردن و نرسیدن چقدر اذیت‌کننده است. همه‌ش می‌خواهی بهش برسی ولی نمی‌شود. البته نه این‌که بخواهیم خدای نکرده کار خودمان را با زحمت‌های شما مقایسه کنیم. می‌دانیم که تلاش‌های شما طاقت‌فرسا و مردافکنند. ما نهایت برای درآوردن خرجی و خرید یک سری چیزهای بی‌ارزش مثل نان و ماست و … تلاش می‌کنیم و نمی‌رسیم.

ولی شما برای مالیات بر خانه‌های لوکس و گران‌قیمت سعی می‌کنید. حتماً کار شما خیلی زحمت بیشتر دارد. خداقوت به شما، شیرمادر و نان پدر حلال‌تان که این‌قدر برای راحتی و آسایش ما مردم تلاش می‌کنید و زحمت می‌کشید.

خروج از نسخه موبایل