صادرات محصولات پگاه به ۳۱ کشور جهان

  کد خبر: 0809963276

ساناز بردبار

عصر اقتصاد: طرح ایجاد اولین کارخانه تولید و بسته بندی شیر ومحصولات لبنی به نام کارخانه شیر پاستوریزه تهران، با دو هدف عمده کمک به بهداشت و تغذیه مردم و همچنین توسعه صنعت دامپروری کشور از طریق امضای موافقت نامه از سوی سازمان برنامه و وزارت بهداری کشور ایران و موسسه یونیسف وابسته به سازمان ملل در سال ۱۳۳۳ پی ریزی گردید. پس از اجرای امور ساختمانی و خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات کارخانه شیر پاستوریزه تهران با ظرفیت روزانه ۴۵ تن، در آبان ماه سال ۱۳۳۶ رسما افتتاح و به بهره برداری رسید . در اولین روز بهره برداری از کارخانه، بالغ بر ۴۸۰۰ کیلوگرم شیر خام دریافت و فرآوری شد. اولین محصولات تولیدی کارخانه تهران عبارت بود از: شیر پاستوریزه در شیشه های یک دوم و یک چهارم لیتری، شیرکاکائو در شیشه یک چهارم لیتری، ماست شیشه ای یک سوم لیتری کم چرب و پرچرب، دوغ شیشه ای یک دوم لیتری، بستنی لیوانی ۱۰۰ گرمی، بستنی کیلوئی در انواع مزه ها، پنیر بسته بندی در حلب، پنیر پروسس، کره، پنیر خامه ای و کشک تولید و عرضه می شد. محصولات پگاه

احداث و راه اندازی چنین کارخانه ای نزدیک به نیم قرن پیش تحولی اساسی در صنعت دامداری و دامپروری کشور فراهم آورد و مردم را با مصرف
محصولات پاستوریزه که متضمن سلامت و بهداشت جامعه بود، آشنا ساخت.

وزارت تولیدات کشاورزی و مواد مصرفی در سال ۱۳۴۷ اساسنامه شرکت سهامی صنایع شیرایران را با زیرمجموعه سه کارخانه درتهران، تبریز و شیراز تهیه و از تصویب کمیسیون های مربوطه و مجلس وقت گذراند.

در سال ۱۳۴۹ که کارخانه با افزایش شدید شیرخام روبروشد، بر اساس اهداف کارخانه و به منظور حل مشکل شیرخام دریافتی، طرح توزیع شیر رایگان در مدارس تهیه و به دولت ارائه شد که مورد موافقت قرارگرفت.

با تاسیس شرکت سهامی صنایع شیر ایران و لزوم افزایش ظرفیت کارخانه تهران، احداث واحدهای جدید آغاز و کارخانه های تولید شیر پاکتی استریل با ظرفیت ۵/۵ تن در ساعت به سال ۱۳۵۰ و کارخانه پانصد تنی و غذای کودک در سال ۱۳۵۵ مورد بهره برداری قرارگرفت.

شرکت سهامی صنایع شیرایران هم اکنون دارای ۱۸ کارخانه تحت پوشش است که تحت مدیریت هولدینگ در ۱۳ استان بزرگ کشور مشغول فعالیت می باشدو از سال ۱۳۸۰ شرکت صنایع شیرایران با انتخاب برند پگاه و معرفی آن به مصرف کنندگان کلیه فرآورده های تولیدی خود را با این نشان به بازار مصرف عرضه می نماید و واحدهای تولیدی تحت پوشش با عنوان شرکت های شیرپاستوریزه پگاه نامگذاری شدند.

یکی از شرکت های زیرمجموعه پگاه ، شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران می باشد که در سال جاری صنایع شیر ایران برای نخستین بار به عنوان صادرکننده ممتاز کشوری انتخاب شده است.این شرکت همچنین صادرکننده نمونه کشوری رتبه چهارم را در کارنامه خود دارد.علاوه بر کسب این عناوین سه مرتبه صادرکننده برتر کشوری و بارها نیز بعنوان صادرکننده نمونه استانی انتخاب شده است.

صادرات۷۲۰ میلیون دلاری لبنیات کشور

نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران  در گفتگو با عصر اقتصاد با بیان اینکه شرکت بازرگانی وظیفه تخصصی تامین مواد اولیه و بسته بندی وصادرات محصولات ۱۸ شرکت تولیدی گروه پگاه وابسته به شرکت صنایع شیر ایران را با قدمت حدود ۶۳ سال به عهده دارد، گفت : این شرکت توانسته است طی سالیان گذشته در جهت اجرای وظایف محوله به موفقیت های بسیاری دست پیدا کند.
سید جواد میربابایی با تاکید بر اینکه  کسب صادرکننده ممتاز ملّی و همچنین دریافت عنوان صادرکننده نمونه طی چندین سال  و صادرکننده برتر کشوری موید این ادعاست.

وی با عنوان اینکه شرکت پگاه به عنوان بنیانگذار صادرات لبنیات ایران، از سال ۱۳۷۹ شروع به صادرات نموده و توانسته با عملکرد خوب خود توجه بازارهای جهانی و منطقه ای را برای خرید محصولات با کیفیت پگاه به ایران جلب نماید، افزود:  در آن سال ها علیرغم نوپا بودن موفق به صادرات ۵/۲ میلیون دلار شده ایم که زمینه ساز صادرات ۷۲۰ میلیون دلاری فعلی کشور شود.

وی کیفیت منحصربه فرد محصولات پگاه، توان بالقوه مجموعه شرکتهای تولیدی، اخذ انواع استانداردهای ملی و بین المللی، بهره گیری از نیروهای مجرب و متخصص و به کارگیری سیاستها و استراتژی های هدفمند و منعطف با شرایط بازار را از رموز موفقیت این شرکت عنوان کرد و ادامه داد : تحقق این موفقیت ها در  راستای برنامه ریزی اهداف بلند مدت صورت پذیرفته است.

میربابایی همچنین احترام به مشتری و مشتری مداری، سرعت عمل در ارسال محموله ها، پایبندی به تعهدات، حضور مستمر در بازارهای هدف، تنوع محصولات صادراتی و حفظ کیفیت محصولات را نیز  از ارکان راهبردی تفکر فروش و  استراتژی این شرکت در جهت گسترش حضور محصولات مجموعه شرکتهای تولیدی پگاه در بازارهای جهانی عنوان کرد.

وی بازارهای هدف این شرکت را کشورهای همسایه ، خاورمیانه ،کشورهای خاوردور و همچنین آفریقا اعلام کرد و ادامه داد :  ماهیت فسادپذیر و مدت ماندگاری محدود و شرایط نگهداری محصولات لبنی بزرگترین بازارهای لبنیات پگاه کشورهای همسایه، خاورمیانه و CIS می باشد. البته با توجه به اینکه بیش از ۲۴۰SKU صادراتی در پگاه وجود دارد، صادرات محصولات پودری این شرکت نیز تا کشورهای خاور دور و آفریقایی نیز گسترش پیدا کرده است.

۷ کشور جدید نیز خواهان محصولات پگاه شدند

مدیر عامل شرکت بازرگانی شیر ایران  با ابراز خرسندی در خصوص اینکه ۲۴ کشور جهانی مصرف کننده لبنیات ایران هستند ، گفت : با پایه گذاری های پگاه در بازارهای جهانی، لبنیات ایران از استقبال بسیار خوبی برخوردار شده است  ،بطوریکه فقط بیش از ۲۴ کشور جهانی مصرف کننده محصولات پگاه بوده اند که با اقدامات انجام شده در سال جاری ۷ کشور جدید به لیست واردکنندگان محصولات پگاه اضافه شده اند که افتخار بسیار بزرگی است.
وی با بیان اینکه در ایران حدود ۱۰۰۰ واحد صنعتی لبنیاتی فعالیت دارند، افزود: قطع به یقین اینکه یک شرکت بتواند سالها در داخل کشور مورد تحسین قرارگیرد و هم بطور مستمر در بازارهای جهانی حضور داشته باشد اتفاقی نمی باشد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران با بیان اینکه برنامه استفاده از ماشین آلات مدرن و متخصصین متعهد مسلط به علم روز این صنعت به منظور تولید محصول با کیفیت از الویت های این شرکت است ، افزود : شرکت صنایع شیر ایران، زیر مجموعه هلدینگ صنایع غذایی، کشاورزی و داروئی صندوق بازنشستگی کشوری است و از بالاترین مقام این هلدینگ دکتر رومی  تا پائین ترین ارکان شرکتهای تولیدی تمامی اهتمام خود را برای بهره گیری از تجربه ۶۳ ساله پگاه در تولید با استفاده از ماشین آلات مدرن و متخصصین متعهد مسلط به علم روز این صنعت به منظور تولید محصول با کیفیت و بر اساس درخواستهای جهانی بکار بسته است.

میربابایی گفت :  در واقع صادراتی فکر کردن و بالفعل نمودن آن در تمامی ارکان خود در پگاه نهادینه شده است. در بعد بیرون از ساختار پگاه نیز، حضور مستمر، توجه به نیازهای مشتریان و بازارها، انجام تعهدات، ارایه محصولات باکیفیت و بسته بندی مناسب رمز موفقیت پگاه بوده است که خوشبختانه با قضاوت منصفانه مرکز توسعه صادرات همواره مورد تقدیر سازمان توسعه تجارت ایران قرار گرفته است.

حمایت دولت راه گشا خواهد بود

وی رفع نابرابری تعرفه های ترجیهی بین ایران و سایر کشورها ، پذیرش استانداردهای ایران توسط سایر کشورها ، ارائه تسهیلات ارزان قیمت مالی به صادرکنندگان و حمایت بیشتر سفارتخانه ها و نمایندگی های ایران در سایر کشورهای جهان از توسعه صادرات محصولات ایرانی را  از انتظارات به جای صادرکنندگان کشور عنوان کرد.

عملی کردن وعده های دولت در هموار سازی کریدور سبز با روسیه

میربابایی همچنین صادرات محوری دستگاه های دولتی را نیز کمک کننده برای صادرکنندگان عنوان کرد و ادامه داد  :  دولت می تواند همچنین مشوق ها و جوایز صادراتی تعیین و پرداخت کند و  درخصوص هموارسازی صادرات کریدور سبز با روسیه  وعده هایش را محقق کند.

وی همچنین با عنوان اینکه در حال حاضر تسهیلات وسیعی برای شرکت های صادرکننده برتر،نمونه و ممتاز  پیش بینی نشده است ، گفت : امیدواریم برای سال های آینده تسهیلاتی درخور این مقام مانند ارائه تسهیلات بانکی ویژه کم بهره و یا عدم اخذ ضمانتنامه های جاری برای دریافت تسهیلات بانکی پیش بینی گردد.

خروج از نسخه موبایل