صدور شناسنامه برای فرش دستباف قم در دستور کار

  کد خبر: 2807994819

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد این مرکز برای کاهش تقلب و پیشگیری از کپی برداری از نقشه‌های فرش دستبافت در حال پیگیری برای صدور شناسنامه فرش دستباف اصیل ایرانی در استان قم است.

به گزارش شاتا، فرح‌ناز رافع در سفر خود به استان قم و حضور در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و دست اندرکاران فرش دستباف قم، بیان کرد: قرار است با پیگیری‌هایی که در مرکز ملی فرش ایران انجام شده صدور شناسنامه به عنوان هویت برای تمام فرش‌های دستباف و ابریشم کشور انجام شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تأکید بر اینکه فرش دستباف قم و دیگر فرش‌های اصیل دستباف کشور باید شناسنامه و هویت و همچنین اصالت داشته باشند، گفت: در قانون پولشویی تبصره‌ای‌ داریم که باید سامانه‌ای برای شناسایی فرش وجود داشته باشد و مرکز ملی فرش ایران با جدیت پیگیر این امر مهم خواهد بود.

رافع عنوان کرد: مرکز ملی فرش ایران در زمینه توزیع و تهیه دستورالعملی برای مقابله با تقلب و تخلفات در حوزه فرش دستباف و تشکیل زنجیره تأمین و تولید، توزیع مواد اولیه فرش دستبافت و ایجاد تسهیلات مالی شاغلین فرش اقدامات لازم را دستور کار دارد.

تشکیل انجمنی برای کارفرمایان فرش دستباف

در ادامه این جلسه هم اندیشی در زمینه تشکیل انجمن صنفی کارفرمایان فرش هم با چند تولیدکننده و صادر کننده فعال فرش دستباف استان قم بحث و گفت‌وگو شد که رئیس مرکز ملی فرش ایران در این زمینه گفت: انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستباف قم در آینده‌ای‌ نزدیک با پیگیری این مرکز تشکیل می‌شود.

رافع افزود: انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستباف قم می‌تواند در ارتقای جایگاه فرش دستباف و رفع مشکلات و موانع بر سر تولید و صادرات کمک کند.

وی تصریح کرد: قرار است تأمین اعتبار لازم برای احداث نمایشگاه دائمی فرش دستباف برای استان قم، شیراز و تهیه پلت فرم برای صدور شناسنامه فرش دستباف و تبلیغات فرش دستباف اقدامات صورت گیرد؛ هم چنین مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی اتحادیه‌های فرش دستباف و بخش خصوصی در این مورد انجام شود.

رئیس مرکز ملی فرش هم در این زمینه با اشاره به وجود ۶۰۰ بافنده فرش که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند گفت: با پیگیری رئیس جمهور این افراد تحت پوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند.

در این جلسه مقرر شد پیگیرهای لازم برای تشکیل انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستباف ابریشم قم و هم چنین صدور شناسنامه و صدور هویت ملی برای فرش اصیل ابریشم قم انجام گیرد.

خروج از نسخه موبایل