ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات

  کد خبر: 15050040754

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات به عنوان بانک تسهیل‌کننده صادرات و تجارت خارجی کشور، از تایید نقشه راه توسعه دیجیتال این بانک خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، عباس معمارنژاد، در مجمع عمومی بانک توسعه صادرات، درباره ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات گفت: باید قبول کنیم که افزایش سرمایه چند سال اخیر بانک‌ها که عمدتا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده، افزایش سرمایه با کیفیتی نیست. در صورتی که سرمایه بانک توسعه صادرات را به دلار محاسبه کنیم حدود ۲۰۰میلیون دلار می‌شود که اصلا مناسب نیست.

معاون وزیر اقتصاد در عین حال افزود: از سوی دیگر کفایت سرمایه بانک توسعه صادرات به رقم ۱۲.۵درصد رسیده که این رقم در بین تمامی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی بی‌نظیر است و عمده کفایت سرمایه آنها بعضا منفی یا یک تا ۲درصد است.

معمارنژاد گفت: در صورتی که سرمایه بانک توسعه صادرات حتی به ۱۷تا ۱۸هزار میلیارد تومان نیز افزایش پیدا کند، باز هم رقم آن بین ۶۰۰تا ۷۰۰میلیون دلار خواهد بود که رقم مناسبی برای یک بانک توسعه‌ای که ماموریت توسعه صادرات در کشور را برعهده دارد، نیست.

خروج از نسخه موبایل