ضرورت توجه به بخش مارکتینگ در شرکت‌های صنعتی/ حمایت «ومعادن» از طرح‌های متناسب با نیاز بازار

  کد خبر: 06100062768

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جلسه معارفه هیئت مدیره جدید شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی بر اهمیت بخش مارکتینگ تاکید کرد و تبدیل این شرکت را به یک واحد پیشرو در حوزه مخابرات و حرکت مبتنی بر تقاضای بازار را از جمله انتظارات «ومعادن» از شرکت شهید قندی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، دکتر امیرحسین نادری در جلسه معارفه هیئت مدیره شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی که صبح امروز (۶ دی‌ماه) برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به نیاز بازار و ارتقاء تولید داخلی گفت: شرکت شهید قندی باید همزمان بر تمامی ابعاد توسعه بازار و محصول توجه نموده و علاوه بر تولید محصولات متناسب با نیاز روز ، آینده بازار را نیز پیش‌بینی و بر اساس آن طرح­ها و پروژه­های جدید را تعریف کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بر لزوم توجه به سیاست‌های بالادستی در تعریف و اجرای طرح‌ها تاکید کرد و با یادآوری ذخایر خوب معدنی، ظرفیت‌های انسانی و مالی مناسب در کشور، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را یکی از رسالت‌های بخش صنعت عنوان کرد و افزود: به منظور استفاده بهینه و حداکثری از این ثروت‌های علمی و طبیعی باید زنجیره ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد و مواد معدنی پس از تبدیل به محصول به بازار عرضه شوند.

وی رصد بازار عرضه و تقاضا را برای تولید یک امر حیاتی برای واحدهای تولیدی موفق خواند و اذعان داشت: علاوه بر بخش تقاضای بازار، تولید و عرضه نیز باید رصد شده و مورد ارزیابی قرار گیرد و تلاش شود تا تولیدات و به دنبال آن بازارهای جدید را شناسایی کنیم.

دکتر نادری با بیان اینکه در گذشته مرکز کارخانه‌ها حوزه تولید بوده و امروز بخش مارکتینگ است بر حمایت «ومعادن » از اجرای طرح های جدید دارای تاییدیه کارشناسان تاکید کرد و گفت: احصاء تولید مورد نیاز بازار نخستین مرحله برای کارخانه موفق و پویاست و تولید بر اساس نیازهای شناسایی شده طراحی و سپس راهبردها و استراتژی فروش آن تعیین و تعریف می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در بخش دیگر این جلسه با یادآوری سابقه کارخانجات شهید قندی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در این مدت به دست آورده است، به رویکرد هلدینگ مبنی بر حمایت از این مجموعه بزرگ تولیدی و پرداخت حدود ۲۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت سرمایه در گردش آن اشاره کرد.

همچنین تبدیل این شرکت را به یک واحد پیشرو در حوزه مخابرات و حرکت مبتنی بر تقاضای بازار را از جمله انتظارات «ومعادن» از شرکت شهید قندی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که کارخانه­‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کنند پتانسیل‌های منطقه و ظرفیت‌های بومی است؛ استان یزد دارای پتانسیل انسانی و علمی قوی است و رسالت توسعه در این حوزه بر عهده شرکت‌هایی چون شهید قندی است.

وی در خاتمه بر ظرفیت و توان اجرایی شرکت شهید قندی برای طرح‌ها و پروژه‌های ملی تاکید کرد و خواستار استفاده از توان سایر بخش‌های تولیدی فعال در این حوزه شد و گفت: کشور از نظر دانش و تخصص سرمایه های خوبی دارد و همانطور که اشاره شد، برای استفاده از آن‌ها تولید و طراحی محصولات باید بر اساس نیازهای بازار باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر شرکت‌های هدینگ «ومعادن» نیز در این جلسه با تاکید بر ظرفیت بالای کارخانجات شهید قندی، اصلاح و تغییر استراتژی‌های این صنعت را همگام با بازار جهانی شرط حفظ و توسعه بازار دانست و گفت: در دنیای امروز استفاده از فلزات باارزش در صنعت مخابرات منسوخ شده است و این صنعت به سمت کاهش هزینه‌ و افزایش بهره‌وری در حال­ حرکت است.

دکتر سعید صادقی ارائه ایده‌های نو و محصولات جدید را برگ برنده شرکت‌های صنعتی و تولیدی عنوان کرد و با تاکید بر اهمیت موضوع مارکتینگ اظهار داشت: گسترش بازار یک ضرورت برای شرکت‌های تولیدی است و برای دستیابی به این موضوع باید محصولات جدید طراحی و تولید شود که این امر نیازمند ارائه ایده‌های نو متناسب با تقاضای بازار است.

دکتر مرتضی علی‌اکبری، معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و معادن نیز در این جلسه به اهمیت به روزرسانی و توسعه بخش تولید کارخانجات شهید قندی تاکید و نسبت به ایجاد تحولات مثبت در این کارخانجات ابراز امیدواری کرد.

اعضاء هیئت مدیره شرکت کارخانجات شهید قندی نیز ضمن تشکر از توجه «ومعادن» به صنایع های‌تک و پاک، کارخانجات شهید قندی ار فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی و تبدیل شدن به برند پیشرو در حوزه مخابرات کشور دانستند.

گفتنی است ایجاد شتاب دهنده برای حمایت از ظرفیت‌های علمی و جوانان و هدایت نخبگان و ظرفیت‌های علمی در مسیر تولید محصولات مورد نیاز کشور، تاکید بر ظرفیت‌­های منحصربه‌­فرد و بکر شرکت شهید قندی، لزوم افزایش بهره­‌وری، استحصال مواد معدنی از قراضه‌های الکترونیکی و مواد بازیافتی، تعریف کارگروه‌های تخصصی برای طرح‌های جدید و تعریف بازه زمانی برای اجرای پروژه‌­ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

خروج از نسخه موبایل