عملیاتی شدن کشاورزکارت از هفته آینده

  کد خبر: 1208996032

به گفته معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزکارت از هفته آینده در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد وفابخش با حضور در استودیوی بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما عنوان کرد که برای دریافت این کارت مدارک خاصی لازم نیست و تنها حساب بانکی که کشاورزان در شعب بانک کشاورزی دارند برای استفاده از امکانات این کارت کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: با کشاورز کارت تنها با معرفی یک ضامن تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دادن کارت براساس اعتبار کشاورزان است گفت: کشاورزان در این طرح به عنوان کسانی که دارای اعتبار در تولید کشور هستند، شناسایی می‌شوند.

او افزود: فروشگاه‌های اختصاصی از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای این کار در نظر گرفته شده است که توزیع کود در آنجا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای این طرح از حدود سه‌هزار پایانه که در مراکز فروش نهاده‌های کشاورزی وجود دارد استفاده می‌کنیم.

وفابخش گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ پایانه آماده شده و مابقی در هفته آینده آماده خواهد شد و این کارت‌ها در پایانه‌های مخصوص که در این فروشگاه‌ها هست دارای کارکرد خواهند بود.

وی افزود: در گام اول به علت گران شدن کود‌ها و نهاده‌های کشاورزی مقرر شد این کار دربخش کود‌های وارداتی و همچنین کود‌های شیمیایی انجام شود و در مرحله بعد برای سایر نهاده انجام خواهد شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: منابع اعتباری این طرح حدود ۲هزار میلیارد تومان است که با مساعدت بانک کشاورزی و بانک مرکزی تامین شده است.

وی افزود: در ماه‌های آینده با افزایش منابع اعتباری جدید، هم مبالغ تسهیلاتی و هم اقلام دیگر مانند سموم شیمیایی، سایر کود‌های غیر شیمیایی و سایر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: این طرح در بسیاری از کشور‌های دنیا به عنوان کارت اعتباری وجود دارد که براساس یک اعتبار، نهاده‌ها خریداری می‌شود و در زمان فروش محصول با کشاورزان محاسبه خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل