عملیات پاکسازی محل دپوی سرباره های مجتمع صنعتی اسفراین با موفقیت انجام شد‌

  کد خبر: 21100064929

عملیات تأمین امنیت اموال و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز سرباره های دپو شده در اراضی متعلق به مجتمع صنعتی اسفراین با توجه به تعداد بالای متجاوزین و برداشت کنندگان غیرمجاز سرباره ها با لحاظ نمودن کلیه شرایط اجتماعی و اقتصادی و پرهیز از درگیری و برخورد فیزیکی با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی عمومی و همه جانبه و استفاده از توانمندی های داخلی مجتمع و بدون بهره گیری از قوه قهریه و استفاده حداقلی از نیروهای امنیتی و انتظامی، پس از جلسه شورای تأمین شهرستان در محل مجتمع در دستور کار مدیران این شرکت قرار گرفت و در مدت ۱۲ روز با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین، به دلیل مشکلات و گزارش های متعدد، مبنی بر ورود متجاوزین به اراضی مجتمع و برداشت های غیرقانونی از محل دپوی سرباره های این شرکت، مسئولین مجتمع صنعتی اسفراین نسبت به پاکسازی کامل این محل اقدام کردند.

مهندس ارجمندی، قائم مقام مجتمع صنعتی اسفراین اظهارداشت: ورود به اراضی مجتمع و برداشت از سرباره های دپو شده از مصادیق سرقت و تجاوز به حریم بیت المال می باشد و پس از اطلاع رسانی جامع و مکاتبات دکتر ملک، مدیرعامل این مجتمع با مسئولین شهرستان اسفراین، تماس و مکاتبه با معتمدین محلی در روستاهای اطراف مجتمع، هماهنگی با دفتر نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه محترم و هماهنگی با اعضای محترم شورای تأمین شهرستان و دستور قاطع و صریح دادستان محترم شهرستان اسفراین، فاز اجرایی و عملیاتی آن آغاز شد.

وی افزود: جمعوآوری متجاوزین به اراضی و سرباره های مجتمع صنعتی اسفراین به صورت کاملاً مسالمت آمیز و بدون کمترین آسیب به افراد حاضر در اطراف مجتمع انجام شده است.

مهندس ارجمندی درخصوص اقدامات انجام شده در این خصوص اظهارداشت: شناسایی و انسداد کامل منافذ و مسیرهای ورود افراد به صورت پیاده و سواره، احداث دژها و خاکریزهای متعدد و چندلایه و حفر کانالهای متعدد، برقراری و راه اندازی گشت های شبانه روزی و دیده بانی و هماهنگی با گشت های ناجا نمونه هایی از اقدامات انجام شده در این خصوص می باشد.

وی تصریح کرد: با ارزیابی به عمل آمده از اثربخشی اقدامات انجام شده، خوشبختانه پاکسازی کامل در اراضی اطراف مجتمع صنعتی اسفراین انجام شده و امنیت پایدار برقرار می باشد.

مهندس ارجمندی خاطرنشان کرد: فاز اول عملیات دیوارکشی پس از انجام مراحل قانونی و اداری در آینده نزدیک به طول تقریبی ۵ کیلومتر و به ارتفاع ۳ متر انجام خواهد شد.

قائم مقام مجتمع صنعتی اسفراین، واکنش سریع نیروهای ناجا و پلیس راه در توقیف خودروهای حمل سرباره و اعزام به موقع تیم های گشتی در محل مجتمع را ستودنی برشمرد و از کلیه دستگاه های اجرایی و اعضای محترم شورای تأمین شهرستان اسفراین به خاطر پیگیری ها، حمایتها و رفع موانع، تقدیر و تشکر نمود و تأکید کرد که همه ما در اعتلای نام ایران عزیز، موفق تر و مؤثرتر از همیشه عمل نماییم.

خروج از نسخه موبایل