فرودگاه جدید برلین در بدترین زمان ممکن افتتاح شد

  کد خبر: 1108995923

فرودگاه جدید برلین به نام براندن بورگ، ۱۴ سال پس از آغاز ساخت و با ۹ سال تاخیر روز گذشته در بدترین زمان ممکن افتتاح شود.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، ساخت این فرودگاه ۶ میلیارد یورو بیشتر از آنچه تصور می‌شد هزینه داشته و ابا نام ویلی برندت، شروع به کار کرد.این فرودگاه در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی برلین واقع است و شامل یک جفت باند فرود و سه ترمینال است.

قرار است فرودگاه تگل در برلین پس از آغاز بهره‌برداری از فرودگاه جدید، تعطیل شود.لوتک دالدروب، مدیر فرودگاه‌های پایتخت آلمان ماه گذشته گفته بود که علیرغم این بهره‌برداری به خاطر آبرو ریزی تاخیر زیاد در بهره‌برداری از این فرودگاه قرار نیست برلین تکمیل شدن براندن بورگ را جشن بگیرد.

وی گفت قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و ما فقط قرار است این فرودگاه را بهره‌برداری کنیم.مهندسان آلمانی شبیه من حس شرمندگی دارند و تاخیری که در ساخت این فرودگاه اتفاق افتاده باعث مضحکه شده است.

در سال ۱۹۹۶ کمیته برنامه‌ریزی ساخت این فرودگاه مکان آن را مشخص کرد، اما بلافاصله پس از آن موانع جدی در مسیر ساخت آن به وجود آمد.نخستین مانع این بود که آیا این فرودگاه خصوصی باشد و یا توسط بخش عمومی‌اداره شود.

از طرف دیگر ساکنان مناطق همجوار نیز دوست نداشتند، یک فرودگاه در نزدیکی آنها ساخته شود و به همین خاطر شکایت کردند. این فرودگاه در سال ۲۰۰۶ کلنگ زنی شد و قرار بود سال ۲۰۱۱ به بهره‌برداری برسند.

در طول ساخت این فرودگاه رسوایی‌های جدی در طراحی آن اتفاق افتاد به گونه‌ای که سقف ترمینال‌های آن با دو برابر وزنی که قرار بود ساخته شوند اجرا شده بود.سیم کشی این فرودگاه هم مشکل داشت و شرکت سازنده آن هم ورشکست شد.از طرف دیگر تعداد درهای ورودی آن هم از نظر تعداد مناسب نبوده است.

خروج از نسخه موبایل