فشار مجدد آمریکا برای افزایش تولید اوپک پلاس

  کد خبر: 29080056216

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد اوپک در دیدار وزیرانش در دوم دسامبر، باید نیازهای تقاضای جهانی برای نفت را با عرضه مناسب تامین کند.

به گزارش ایسنا، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید این اظهارات را پیش از کنفرانس خبری برای خبرنگاران مطرح کرد و گفت: دولت آمریکا می خواهد مطمئن شود کشورهای عضو اوپک و اوپک به عنوان یک سازمان نیازهای تقاضا را با عرضه کافی تامین می کنند. این موضوعی است که در گذشته از آنها درخواست کردیم.

اطلاعات داخلی که توسط رویترز مشاهده شده است، نشان می دهد نرخ پایبندی اوپک به توافق محدودیت عرضه در اکتبر ۱۱۶ درصد در مقایسه با ۱۱۵ درصد در سپتامبر بود که از ادامه تولید کمتر از سقف توافق شده از سوی اعضای این گروه حکایت دارد. نرخ پایبندی تولیدکنندگان غیراوپک در اکتبر ۱۰۶ درصد در مقایسه با ۱۱۴ درصد در سپتامبر بود.

دولتهای بعضی از بزرگترین اقتصادهای جهان بدنبال درخواست کم سابقه آمریکا برای اقدام هماهنگ در جهت کنترل قیمتهای انرژی، در حال بررسی برداشت نفت از ذخایر استراتژیک خود هستند. کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد دولت بایدن از کشورهای متعددی شامل چین درخواست کرده است امکان برداشت از ذخایر خود را بررسی کنند.

چندین منبع آگاه روز چهارشنبه به رویترز گفتند سایر مصرف کنندگان بزرگ نفت شامل هند و کره جنوبی هم در این مذاکرات شرکت داشته اند.

کشورهای عضو اوپک به نوبه خود اعلام کرده اند اقتصادهای جهان شکننده تر از آن هستند که افزایش سریع تولید را ایجاب کند. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک هفته گذشته گفت: اوپک انتظار دارد مازاد عرضه نفت از ماه میلادی آینده آغاز شود.

خروج از نسخه موبایل