فیلم لو رفته انوشیروان در شکارگاه(طنز)

  کد خبر: 29090061686

راضیه حسینی

سخنگوی شورای شهر تهران: «انوشیروان یک پادشاه ظالم بوده؛ انقلاب کرده‌ایم که اسامی پادشاهان ظالم روی خیابان‌های‌مان نباشد.»

داشتم در اینترنت دنبال اسنادی از ظلم انوشیروان می‌گشتم که به این حکایت از گلستان سعدی برخوردم

 «آورده‌اند که انوشیروان عادل را در شکارگاهی صید کباب کردند و نمک نبود، غلامی به روستا رفت تا نمک آرد. نوشیروان گفت نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود، و ده خراب نگردد. گفتند از این قدر چه خلل آید؟ گفت بنیاد ظلم در جهان، اوّل اندکی بوده است، هر که آمد بر او مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده.

اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی/ بر آورند غلامان او درخت از بیخ»

هنوز به کلمه آخر نرسیده بودم که صفحه‌ای باز شد و یوسف سلامی شروع کرد به صحبت: «خب بینندگان عزیز، همین‌طور که مشاهده می‌کنید ما در اون شکارگاهی هستیم که انوشیروان رفته بود و بعد از صید دنبال نمک می‌گشت. دست برقضا گویا در اون روز مخصوص، دوربین‌های مداربسته چندتا از ویلاهای اطراف، روشن بوده و نشون می‌دهد انوشیروان از اول هم نمک داشته و قضیه فرستادن غلام برای خرید نمک چیز دیگه‌ای بوده.

 برای روشن شدن بیشتر ماجرا به سراغ چند تا از افرادی که اون روز اتفاقی داشتند از این شکارگاه می‌گذشتند رفتیم و ازشون اصل ماجرا رو پرسیدیم:

_ جناب سلام. شما اون روز دقیقاً این‌جا بودید؟

+ بله. من تقریباً در فاصله صد متری با انوشیروان ظالم بودم. آقا اصلاً اون‌جوری که می‌گن نیست. قبل از موضوع نمک باید خدمت‌تون عرض کنم این پادشاه ظالم یک گونه نادر از درناهای مهاجر رو صید کردند که شکارش غیرمجازه و به هیچ اعتراضی هم توجه نکردند. بعدش خودم دیدم یه بسته بزرگ نمک یددار تو وسایل‌شون بود ولی تا غلام اومد برش داره گفتن نه اونو بذار قیمتش کشیده بالا، فردا ببر تو بازار، گرون‌تر بفروش… برو از این مغازه‌دارای محلی نمک بگیر که هنوز در جریان گرون شدنش نیستن.

_پس اصل ماجرا این بوده؟ خب بینندگان عزیز همون‌طور که مشاهده می‌کنید، قضیه اصلاً اون‌طوری که جناب سعدی گفتن نبوده و البته این هم جای بحث داره که چرا سعدی خواسته چهره انوشیروان رو دادگر و عادل نشون بده؟ آیا از این قضیه نفعی بهش می‌رسیده؟ آیا پشت پرده‌ای بوده؟ به نظر می‌رسه باید به دنبال یک دوربین مداربسته در جاهایی باشیم که جناب سعدی با انوشیروان ظالم تنها بودن و ببینیم با هم چی می‌گفتند.

فعلاً تا دوربین مداربسته دیگر خدانگهدار.»

خروج از نسخه موبایل