قالیباف: لایحه بودجه ۱۴۰۱ یکشنبه هفته آینده تقدیم مجلس می‌شود

  کد خبر: 14090059265

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکشنبه هفته آینده بودجه دولت تقدیم مجلس می‌شود. بودجه سال آینده باید ۱۵ آذر تقدیم مجلس می‌شد. با این حال دولت ۲ تا ۳ روز دیگر زمان لازم دارد تا بودجه را تقدیم کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با استناد به ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: براساس آئین نامه باید لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، ۱۵ آذرماه یعنی فردا به مجلس ارسال شود بنابراین باید مشخص شود که آیا مجلس فردا جلسه دارد و اینکه دولت لایحه بودجه را ارسال خواهد کرد یا خیر؟.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری با اشاره به ماده ۲۹ برنامه پنجساله ششم توسعه، اظهار کرد: اگر این ماده را دولت قبل اعمال کرده بود ما شاهد پرداخت حقوق‌های نجومی نبودیم البته اکنون دولت سیزدهم قرار است تا فردا میزان حقوق‌ها را در سامانه ثبت کند.

وی در خصوص ادغام برخی ردیف‌ها در بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت نیز بیان کرد: بسیاری از مراکز دانشگاهی نگران این موضوع هستند البته من با وزیر بهداشت نیز در این مورد صحبت کردم و وی نیز در این خصوص اظهار مخالفت کرد. مراکز دانشگاهی، دانشکده‌ها و موسسات را در دانشگاه مادر ادغام کرده‌اند و ساز وکار آن نیز مشخص نیست.

سلیمی تاکید کرد: شفافیت باعث جلوگیری از بروز برخی مشکلات می شود. ادغام ردیف ها در یکدیگر به معنای ایجاد تحول در بودجه نویسی نیست بلکه ساختار بودجه غیر از این موضوع است به ویژه در بحث دانشگاه ها، اگر دانشگاه های مادر از نظر مالی مستغنی بودند این ادغام ایرادی نداشت اما اکنون دانشکده‌ها و موسسات در شهرهای کوچک آسیب خواهند دید بنابراین تا قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس، دولت اصلاحات لازم را انجام دهد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: دولت براساس ماده ۱۸۲ آئین نامه داخلی باید حداکثر تا ۱۵ آذر لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارسال کند، اکنون دولت در حال انجام اصلاحات ساختاری در بودجه سنواتی کشور است و این موضوع اولویت همه ما یعنی دولت، مجلس و تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: طی مکالمه ای که دیروز با رئیس جمهور داشتم، به نظر می رسد هنوز ۲ الی ۳ روز دیگر برای اینکه لایحه بودجه از کفایت لازم برخوردار باشد، در دولت نیاز است. نکاتی نیز در بودجه وجود دارد که مطلع شدیم و به نظر می‌رسد قبل از ارسال بودجه به مجلس برخی نظرات نمایندگان نیز اعمال شود.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: قرار شد یک جلسه قبل از ارسال لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس با حضور برخی رؤسای کمیسیون‌‌های مجلس و دولت در خصوص لایحه بودجه برگزار شود تا یک هماهنگی و تبادل نظر صورت بگیرد.

قالیباف تصریح کرد: اگر بخواهیم این جلسه را برگزار کنیم، لایحه بودجه یکشنبه هفته آینده به مجلس تقدیم شده و طی این چند روز هم این همدلی و همکاری بیشتر در خصوص بودجه سال آینده میان دولت و مجلس انجام خواهد شد، مخصوصا آقای حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به همراه برخی رؤسای کمیسیون‌های دیگر آمادگی داشته باشند تا قبل از ارسال لایحه بودجه به مجلس، یک جلسه برگزار شود.

خروج از نسخه موبایل