قبل از خرید حتماً تست کنید (طنز)

  کد خبر: 26100065447

راضیه حسینی

رئیس پلیس راهور تهران: «باز نشدن ایربگ خودروها در تهران بسیار زیاد اتفاق افتاده است. در برخی خودروها اگر کمی تندتر بپیچید؛ ممکن است چرخ خودرو باز شود؛ ایربگ که جای خود دارد. بیشترین نواقص در خودروهای ایرانی است.»

الان دیگر وقتش رسیده که صدا و سیما یک گزارش از کشورهای بدبخت‌تر از خودمان بگیرد و پخش کند، تا بفهمیم باز هم ناشکری کرده‌ایم و همین که صنعت خودروسازی داریم، یعنی از خیلی جاهای دیگر جلوتریم. مثلاً همین هند که پر از سه‌چرخه یا همان ریشکاست. خوب بود الان جای آنها بودیم  وعوض سوار شدن در پراید با چهار چرخ و جای نگهدارنده ایربگ، از آن سه‌چرخه‌ها سوار می‌شدیم و همه‌ش نگران چپ کردنش بودیم؟ آن‌ها که اصلاً جایی برای چپاندن ایربگ ندارند. در و پیکر درست و حسابی هم ندارند که آدم موقع پیچیدن تند خودش پرت نشود بیرون.

 یا مثلاً خوب بود جای بعضی کشورهای آفریقایی دورافتاده بودیم که مسئولان‌شان تا به حال یک شرکت خودروسازی را از نزدیک ندیده‌اند؟

 اصلاً دوست داشتید مثل کره شمالی‌های بدبخت بودیم و اجازه نداشتیم ماشین بخریم؟

حالا که این‌همه تنوع داریم و می‌توانیم خودمان انتخاب کنیم با کدام خودرو تصادف، بیشتر می‌چسبد و بازنشدن ایربگ بیشتر حال می‌دهد، باز هم ناشکری می‌کنیم و به جان خودروسازان غر می‌زنیم. خوب است آب پاکی را بریزند روی دست‌مان و بگویند:«با این چندرغازی که شما بابت خرید خودرو دادید ما فقط تونستیم باد ایربگ رو براتون تأمین کنیم. اگه می‌خواید، پول بیشتر بدید تا خود ایربگ رو براتون نصب کنیم.»

همین را می‌خواستید؟ احتمالاً از چند روز آینده، خودرو گران می‌شود. دلیلش هم فقط حفظ جان ما مردم است و بس. حالا این‌که خودروهای گران شده واقعاً ایربگ دارند یا نه را فقط می‌توان از یک راه فهمید. می‌توانید بعد از خرید، خودتان یک تست از ماشین بگیرید. یک بدلکار استخدام کنید. اول یک دور تند بزند ببیند چرخش باز می‌شود یا نه. در مرحله بعد محکم به جایی بخورد تا ببیند ایربگ دارد یا نه؟ اگر هر دو درست بود. به شما تبریک می‌گوییم. خودرویی با چهارچرخ سالم و ایربگ خریده‌اید.

خروج از نسخه موبایل