قطع صادرات برق به عراق تا اطلاع ثانوی/ اولویت با مشترکان داخلی است

  کد خبر: 19050041509

در حال حاضر صادرات برق به خاک عراق متوقف شده و مشخص نیست که چه زمانی وصل شود.

محمدحسن متولی زاده، مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صادرات برق ایران به خاک کشور‌های همسایه گفت: در حال حاضر ما با تمامی کشور‌هایی که مرز مشترک خاکی داریم. تبادل انرژی داریم.

با توجه به لزوم تامین انرژی داخل، در حال حاضر صادرات برق به کشور‌های دیگر به حداقل رسیده است.

مدیر عامل توانیر درباره احتمال ایجاد اختلال در صادرات برق به همسایگان به دلیل نوسان‌های ایجاد شده امسال گفت: ما همیشه سعی کردیم در قرارداد‌های بین المللی ثبات و پایداری داشته باشیم.

پاکستان متقاضی افزایش دریافت برق است

متولی زاده در خصوص افزایش صادرات برق به پاکستان گفت: پاکستان متقاضی افزایش دریافت برق است، اما پاسخ به این تقاضا زمانبر و نیازمند احداث تاسیسات جدید است، اما افزایش صادرات به پاکستان در حال حاضر مقدور نیست.

او افزود: صادرات برق ایران به خاک افغانستان امروز ۱۳ مگاوات است، ولی هفته گذشته ۱۰۰ مگاوات صادرات به خاک افغانستان داشته‌ایم و روند برق رسانی طبق قرارداد است.

صادرات برق به ۱۵۰ مگاوات رسیده است

ولی صادرات برق به خاک عراق نداریم، سال گذشته ما ۲ هزار مگاوات صادرات برق داشته‌ایم، ولی با توجه به نیاز انرژی داخل، صادرات برق به ۱۵۰ مگاوات رسیده است.

این در حالی است که طبق پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از توانیر در خصوص صادرات برق به خاک عراق مطرح شد که در حال حاضر صادرات برق به خاک عراق متوقف شده است.

تا اطلاع ثانوی مشخص نیست چه زمانی وصل خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل