قیمت مرغ و تخم مرغ روند کاهشی گرفت/ مرغ؛ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان

  کد خبر: 18090060047

قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار روند نزولی در پیش گرفته و آنطور که تولیدکنندگان می گویند با توجه به افزایش تولید این روند ادامه دار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار روند نزولی در پیش گرفته و آنطور که تولیدکنندگان می‌گویند با توجه به افزایش تولید این روند ادامه دار خواهد بود. بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم تازه در خرده فروشی‌ها به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده در حالی که نرخ مصوب این کالا ۳۱ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ که نرخ مصوب آن ۴۳ هزار تومان است در خرده فروشی بین ۴۱ تا ۳۹ هزار تومان است.

تولیدکنندگان افزایش تولید و عرضه را دلیل این کاهش قیمت عنوان می‌کنند در همین زمینه ناصر نبی پور، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش قیمت تخم مرغ درب مرغداری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری هم اکنون ١٧ هزار و ۵٠٠ تومان است، افزود: قیمت مصوب این محصول ١٨ هزار و ٣٠٠ تومان در هر کیلوگرم است.

این فعال بخش خصوصی واردات، افزایش تولید و در نتیجه افزایش عرضه را دلیل کاهش قیمت تخم مرغ اعلام کرد.

نبی پور پیش بینی کرد با توجه به وضعیت تولید نه تنها تا پایان سال جاری بلکه سال آینده هم با مشکلی در حوزه تأمین تخم مرغ مواجه نخواهیم شد ضمن اینکه با مازاد سنگین روبرو هستیم.

همچنین از هفته گذشته دولت توزیع اینترنتی برخی اقلام اساسی از جمله مرغ و تخم مرغ را آغاز کرده که منجر به افزایش عرضه این محصولات در بازار شده است. براین اساس قیمت مرغ طی ماه‌های گذشته ۴٠ هزار تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ نیز ۶٠ هزار تومان را رد کرده بود.

خروج از نسخه موبایل