قیمت مس روز دوشنبه کاهش یافت

  کد خبر: 29090061580

قیمت مس روز دوشنبه تحت تاثیر شیوع سریع واریانت اُمیکرون که نگرانیها نسبت به تبعات آن بر فعالیت اقتصادی را برانگیخت، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، مس سه ماهه در بازار فلزات لندن ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۳۹۰ دلار در هر تن رسید در حالی که قرارداد مس برای تحویل در ژانویه در بازار معاملات شانگهای با ۰.۶ درصد کاهش، ۶۸۸۷۰ یوان (۱۰۷۹۸ دلار) در هر تن معامله شد.

وانگ مین هائو، مدیر کالا در شرکت “فیلیپ فیوچرز” در این باره اظهار کرد: اخبار اخیری که از چندین کشور درباره موارد ابتلا به اُمیکرون منتشر شده، احتیاط را در بازار حاکم کرده است. ریسکهای فعلی شامل قرنطینه بیشتر برای جلوگیری از شیوع واریانت جدید ویروس کرونا و چگونگی تاثیر آن بر تقاضا یا تولید هستند.

هلند روز یکشنبه به قرنطینه رفت و احتمال وضعیت محدودیتهای کرونایی بیشتر در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو در کشورهای اروپایی متعدد دیده می شود.

بر اساس گزارش رویترز، بدنبال نخستین سیگنال رسمی بانک مرکزی آمریکا که هفته گذشته اعلام کرد نخستین افزایش نرخهای بهره ممکن است تا مارس تصویب شود، شاخص دلار در معاملات روز جاری نزدیک به بالاترین رکورد سه هفته اخیر که در معاملات جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد. دلار قوی‌تر کالاهایی که به این ارز قیمت گذاری می شوند را  برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می کند.

در میان سایر فلزات صنعتی، بهای معاملات آلومینیوم در بازار فلزات لندن ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۷۱ دلار در هر تن رسید. نیکل با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۹۵۱۰ دلار در هر تن بود. سرب با ۱.۷ درصد کاهش، ۲۲۶۸ دلار و ۵۰ سنت معامله شد و قلع با ۰.۴ درصد کاهش، در ۲۸۲۷۵ دلار در هر تن ایستاد.

در بازار شانگهای، آلومینیوم با یک درصد افزایش، به ۱۹۶۸۰ یوان در هر تن رسید. نیکل با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۴۵۰۹۰ یوان دلار در هر تن بود. سرب با ۱.۹ درصد کاهش، ۱۵۳۶۰ یوان در هر تن معامله شد و قلع با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۸۲۵۴۰ یوان در هر تن معامله شد.

خروج از نسخه موبایل