قیمت نفت به مسیر افزایشی بازگشت

  کد خبر: 30090061793

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت اما سرمایه گذاران نگران گسترش سریع واریانت اُمیکرون در سراسر جهان و بازگشت دوباره محدودیتهای کرونایی و آسیب دیدن تقاضا برای سوخت مانده اند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۵۹ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۳ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۶۹ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: پس از چند روز دشوار، قیمتهای نفت بهبود پیدا کرده است زیرا عمده نگرانیهای مربوط به کووید در قیمتها تاثیر گذاشته است. آسیب کوتاه مدت بسته شدن مرزها به رشد اقتصادی هنوز معلوم نیست و قیمتهای نفت به هر گونه مقررات سخت گیرانه تر برای سفر حساس خواهند بود.

نیوزیلند روز سه شنبه به دلیل شیوع سریع اُمیکرون در سراسر جهان، بازگشایی مرزهای بین المللی خود را به تعویق انداخت و کشورهای متعددی مقررات فاصله گذاری اجتماعی را به اجرا گذاشته اند. بسیاری از کشورها در فاصله چند روز مانده به جشن کریسمس و تعطیلات سال نو، در وضعیت هشدار قرار گرفته اند و موارد ابتلا به اُمیکرون در سراسر اروپا، آمریکا و آسیا از جمله ژاپن به سرعت چند برابر شده اند.

با این حال شرکت مدرنا روز دوشنبه اعلام کرد در تست آزمایشگاهی، دوز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ این شرکت به نظر رسید در برابر واریانت اُمیکرون ایمنی ایجاد می کند. این خبر تا حدودی سرمایه گذاران را امیدوار کرد.

در بخش عرضه، دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند نرخ پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق محدودیت عرضه از ۱۱۶ درصد در اکتبر به ۱۱۷ درصد در نوامبر افزایش یافت که نشان می دهد سطح تولید بسیار پایینتر از اهداف توافق شده، مانده است.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است اما ذخایر بنزین و سوختهای دیگر افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی آمریکا روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم و روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

خروج از نسخه موبایل