قیمت هر کیلو برنج طارم ۴۲ هزار تومان

  کد خبر: 02090057134

عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: قیمت هر کیلو طارم بوجار و سورت شده( بدون خرده) در کارخانه های شمال ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است.

علی اکبریان عضو هیئت مدیره انجمن برنج در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج تولید شد که با احتساب سرانه مصرف ۳۶ کیلو، ۷۰۰ هزار تن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

او گفت: انجمن واردکنندگان سرانه مصرف را ۴۰ تا ۴۲ کیلو و تولید را کمتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام می‌کند که با این وجود حالت ۲گانگی به وجود آمده است که بهترین راه حل استنباط به آمار وزارت جهاد کشاورزی است.

اکبریان گفت: انجمن شالیکوبان از کاهش ۴۰ درصدی تولید خبر می‌دهد، اما واقعیت آن است که اعلام آمار ضد و نقیض تولید و سرانه مصرف، ضربه مهلکی به تولید وارد می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن برنج گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو طارم بوجار و سورت شده (بدون خرده) در کارخانه‌های شمال ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان، فجر ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان، شیرودی ۳۳ هزار تومان و ندا ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر با ثبات بوده است.

هر کیلو قیمت
طارم بوجار و سورت شده (بدون خرده) ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان
فجر ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان
شیرودی ۳۳ هزار تومان
ندا  ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان

 

اکبریان در پایان گفت: با توجه به فراوانی برنج، کمبودی در عرضه نداریم و بازار همچنان آرام است و برآورد‌ها حاکی از آن است که قیمت برنج تا پایان سال افزایش نداشته باشد. با توجه به فراوانی تولید، مشکلی در توزیع نداریم و تنها دلالان بر التهاب قیمت در بازار دامن می‌زنند.

خروج از نسخه موبایل