قیمت هر کیلو خرما در مبدا ۲۲ هزار تومان

  کد خبر: 05119913451

رئیس انجمن خرما گفت: علی رغم افزایش ۴ تا ۵ برابری نهاده‌های تولید، قیمت خرما نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

محسن رشید فرخی رئیس انجمن خرما در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امسال موجود‌ی انبار خرما بیش از سال گذشته است، اظهار کرد: شرایط تحریم، کووید ۱۹ و عدم اعتماد صادرکنندگان به تصمیمات دولت بر روی صادرات خرما تاثیر گذاشته است.

او افزود: اتخاذ تصمیمات خلق الساعه دولت و مشکلات بازگشت ارز منجر به ممنوعیت صادرات شد که امیدواریم ازدیاد تقاضا برای خرید خرما در ماه رمضان از موجودی محصول در انبار‌ها بکاهد.

رشید فرخی ادامه داد: در برخی سال‌ها ۵ تا ۱۰ درصد و در برخی سال‌ها ۱۵ درصد محصول در انبار‌ها باقی می‌ماند، به همین خاطر از دولت تقاضا داریم که با توزیع خرما در سبد حمایتی اقشار آسیب پذیر به کاهش موجودی انبار کمک کند.

قیمت خرما تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است

رئیس انجمن خرما از ثبات قیمت خرما نسبت به سال قبل در بازار خبر داد و گفت: علی رغم افزایش ۴ تا ۵ برابری قیمت نهاده‌ها، اما قیمت خرما تغییری نداشته است، در حالی که شرایط بازار باید به گونه‌ای باشد که تولید صرفه اقتصادی داشته باشد.

او در پایان قیمت هر کیلو خرما در بازار را ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر خرما با نرخ‌های بالایی در مغازه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود، ستاد تنظیم بازار باید بررسی کند که آیا لحاظ سود ۴۶ درصدی عادلانه است یا خیر؟

خروج از نسخه موبایل