مخبر: دولت درپی فراوانی کالا و ثبات قیمت‌ها است

  کد خبر: 30080056719

معاون اول رییس جمهوری فراوانی کالا، ثبات قیمت‌ها و ارزانی را سه برنامه مهم دولت عنوان کرد و گفت: دولت مصمم است بودجه سال ۱۴۰۱ را بدون کسری ببندد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، محمد مخبر صبح یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: دولت سه برنامه فراوانی کالا، ثبات قیمت‌ها و ارزانی را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت در مورد فراوانی کالا و ثبات قیمت‌ها تا حد زیادی موفق بوده است، گفت: دولت تلاش کرده است که فراوانی اجناس دچار اختلال نشود و در زمینه ثبات قیمت‌ها هم در حال تدبیر و برنامه ریزی هستیم تا این برنامه نیز به طور کامل محقق شود.

مخبر ادامه داد: در مورد گرانی باید توجه داشته باشیم که دلایل و زمینه هایی وجود دارد که باعث گرانی شده نظیر آنکه با محدودیت‌های درآمدی مواجه هستیم.

وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم کشور را در شرایط سخت اقتصادی و با تورم بالا تحویل گرفت، تصریح کرد: ارز ترجیحی که البته واقعا آن را برای اقتصاد کشور مفید نمی‌دانم اما در هر صورت جزو ابزارهایی بوده که فنر قیمت‌ها را طی سالهای اخیر متراکم نگه داشته است و متاسفانه بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال ۱۴۰۰ برای استفاده از ارز ترجیحی داده بود در دولت گذشته هزینه شده بود و در نتیجه ما با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: برنامه ریزی و تدابیر خوبی در مدت اخیر شکل گرفته و خوشبختانه در بخش ذخایر کالاهای اساسی وضعیت خوبی داریم و تهدیدی وجود ندارد اما دسترسی به نتایج مطلوب قطعا زمان بر خواهد بود.

وی افزود: دولت مصمم است بودجه سال ۱۴۰۱ را بدون کسری ببندد که این خود کار مهمی است و ساماندهی بانک‌ها و جلوگیری از خلق پول که پایه پولی را تغییر می‌دهد و نتیجه اش تورم می‌شود نیز در بودجه سال آینده کاملا دیده شده است و امیدوارم با کمک مردم مشکلات را حل کنیم و اجازه ندهیم بیش از این بر مردم فشار وارد شود.

خروج از نسخه موبایل