مدیرعامل انجمن بلاکچین: ۱۰۰۰ کامنت شکایت از BRG جمع‌آوری شده است

  کد خبر: 28020027615

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران با بیان اینکه درباره رمزارز BRG به سرمایه‌گذاران اطلاعات غلطی می دهند، از تخلفات قانونی ریز و درشتی در فرآیندهای فروش و جذب سرمایه‌گذار به وسیله پروژه BRG خبر داد.

محمد شرقی در گفت‌وگو با فارس، درباره ورود مردم به بازار رمزارزها و خرید و فروش توکن‌ها در کشور گفت: گرایش مردم به خرید توکن‌ها بسیار بالا رفته است اما مردم باید به عنوان یک سرمایه‌گذار بدانند که همه توکن‌ها دارای پشتوانه قوی نیست و بسیاری از آنها فعالیت‌های کلاهبردارانه دارند.

او در ادامه افزود: اکثریت توکن‌ها شِید‌کوین هستند؛ واژه شیدکوین را انجمن بلاک چین برای برخی از رمزارزها به کار برده است و این واژه از شیادی آمده است و برای توکن‌هایی به کار می‌رود که پروژه کلاهبرداری و پانزی هستند.

توکِن امنیتی: سخت‌افزاری کوچک است که برای ورود کاربر یک سرویس رایانه‌ای به سامانه به‌کار می‌رود.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران ضمن بیان این مساله که انجمن بلاک‌چین نسبت به مردم احساس مسئولیت کرده و رمزارزهای بی‌پشتوانه را به مردم معرفی می‌کند، تصریح کرد: در یک سال گذشته بارها اعتراضاتی از سوی مردم درباره برخی از توکن‌ها به دست ما رسید از همین جهت انجمن بلاک چین فضایی را برای طرح شکایت از این توکن‌ها اعم از BRG فراهم کرده است تا مستندات جمع‌آوری شود.

شرقی با بیان اینکه تلاش ما تحلیل پروژه BRG بدون پیش‌داوری بود عنوان کرد: در دقایق نخست بارگزاری این فراخوان بیش از ۱۰۰۰کامنت شکایت در خصوص بسته بودن فضای تحلیل و نقد این پروژه به ما ارجاع داده شد.

او در ادامه افزود: موسس پروژه BRG که آقای سینا استوی است فضای رسانه‌ای کشور را به گونه‌ای در دست گرفته است که امکان روشنگری و نمایش پشت پرده این پروژه بسیار کم شده است و بعد از این کامنت‌ها ایرادات این رمز ارز BRG برای ما مسلم شد.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران همچنین تصریح کرد: پروژه مربوط به رمز ارز BRG در لایه‌های مختلف کسب و کار، تیم استراتژی کار، تبلیغات، نحوه جذب سرمایه‌گذار و … ایرادات اساسی داشته و فریب‌کاری و پانزی در آن رخ داده است هرچند در بیرون به خاطر تبلیغات زیاد، پروژه خوبی به نظر می‌رسد.

درباره رمزارز BRG به سرمایه‌گذاران اطلاعات غلطی می‌دهند

شرقی با بیان اینکه درباره رمزارز BRG به سرمایه‌گذاران اطلاعات غلطی می‌دهند تصریح کرد: تخلفات قانونی ریز و درشتی در فرآیندهای فروش و جذب سرمایه‌گذار از سوی پروژه BRG صورت گرفته است که لازم است مردم برای سرمایه‌گذاری و خرید BRG دقت زیادی به خرج بدهند و به راحتی سرمایه خود را به BRG تبدیل نکنند.

او با بیان اینکه بیش از ۶ ماه است درباره رمز ارز BRG به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌ایم، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها بسیار پرخطر است و روزانه پروژه‌های متعددی به مردم معرفی می شود که اکثریت آنها پشتوانه علمی و عملیاتی ضعیفی داشته و بعد از مدتی سرمایه مردم از بین می‌رود.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در ادامه افزود: هر توکن و پروژه برای راه‌اندازی یک کسب و کار جذب سرمایه می‌کند تا در نهایت به سوددهی برسد؛ متاسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران احساس می کنند اگر یک پروژه دارای white paper باشد پس پروژه مطمئنی است در حالی که اینگونه نیست.

شرقی همچنین بیان کرد: صرف داشتن یک white paper دلیلی بر موجه بودن آن پروژه نیست و white paper یک متن انگلیسی است که پروژه را توضیح می‌دهد و مهم این است که این پروژه چه موضوعی را در بر می‌گیرد.

او در خصوص پروژه BRG گفت: این پروژه یک اوراکل است به این معنا که اطلاعات دنیای بیرون فضای مجازی را به درون فضای مجازی می‌برد و به عبارت ساده‌تر هدف پروژه اوراکل ثبت داده‌ها بر روی شبکه است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران ضمن بیان اینکه مدلی که BRG از آن استفاده می‌کند یک مدل قدیمی است تصریح کرد: در حال حاضر رقبای زیادی در حوزه بلاک چین و غیر بلاک چین این کار را انجام می دهند و این پروژه جدیدی برای BRG به حساب نمی‌آید.

شرقی افزود: در حوزه بلاک چین مهم است که اطلاعات دقیق و صحیحی ثبت شود و هدف یک پروژه اوراکل این است که قبل از ثبت داده‌ها، صحت آنها را ارزیابی کند اما BRG علی‌رغم اینکه نام اوراکل را بر خود نهاده است، امکان ارزیابی را ندارد.

تمام رفتارهای BRG شبیه پروژه‌های کلاهبرداری است

او با بیان اینکه تمام رفتارهای BRG شبیه پروژه‌های کلاهبرداری است عنوان کرد: اعلام سود بالا و غیرطبیعی همزمان با ریسک پایین، نبود ارائه گواهی مشارکت برای سرمایه‌گذاران، سودهای غیرواقعی بدون توجه به اوضاع رکود اقتصادی و روند بازار، شفاف نبودن پشتوانه پروژه، راندمان و بازگشت هزینه کم، تبلیغات شعاری و… تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است که از سوی آکادمی the balance برشمرده شده است.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران در ادامه افزود: بیشتر توکن‌هایی که ارزش پایینی دارند در دست یک گروه محدودی است در مورد BRG هم حدود ۸۰ درصد آن در دست ۴ نفر و ۹۰ درصد آن در دست ۱۰ نفر است یعنی این افراد به راحتی با یک تصمیم می‌توانند قیمت BRG را بالا و پایین ببرند.

شرقی اضافه کرد: طبق قوانین دنیا باید ۸۰درصد یک توکن در دست سرمایه‌گذاران و ۲۰درصد آن شناور باشد اما در مورد توکن BRG دقیقا برعکس است و این خطرپذیری و ریسک بالایی را برای این توکن به دنبال می‌آورد  و این باعث انتقال سرمایه‌های مردم به جیب نهنگ‌های بازار رمزارز می‌شود.

او با بیان اینکه BRG روی شبکه ترون درست شده است تصریح کرد: رتبه اعلام‌شده برای BRG بر اساس حجم سرمایه‌گذاری اگرچه خوب است اما رتبه‌بندی بر اساس شفافیت و نحوه کارکرد و… در مورد BRG اصلا جالب نیست.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در BRG مشخص نیست هم عنوان کرد: بین ۲۰۰ تا ۲۵۰میلیون دلار سرمایه در توکن BRG قرار دارد، اما این مساله که این حجم از سرمایه چطور در این توکن در دست چند نفر وجود دارد مشخص نیست؛ مشخص نبودن سرمایه اولیه برای راه‌اندازی این توکن خود دلیل دیگری بر کلاهبرداری بودن این توکن است.

خروج از نسخه موبایل