مدیرعامل شرکت بیسکوییت آوند: هدف ما افزایش سهم بیشتر صادرات به کشورهای هدف است

  کد خبر: 24080055214

شرکت نگین عسل هرند با نام تجاری آوند با پشتوانه بیش از ۵۰ سال تجربه تولید انواع بیسکویت و همچنین تکیه بر جدیدترین و مدرن‎ترین خط کامل تولید از شرکت‎ های رایملت و ورنر فلایدر آلمان در سال ۱۳۸۶ در شهرک صنعتی هرند اصفهان به مساحت ۱۱ هکتار تاسیس شد که انقلابی جدید در صنعت بیسکوییت به وجود آورده است.

برای دریافت فایل پی دی اف ویژه نامه روز صادرات بر روی اینجا کلیک نمایید.

امروز محصولات شرکت نگین عسل هرند(بیسکویت آوند) پا را از مرزهای ایران فراتر نهاده و در کشورهایی چون کانادا، عراق، گینه، ساحل عاج، سودان، عمان، بحرین، ترکمنستان، افغانستان، محصولی شناخته شده و باکیفیت محسوب می‎شود.

روزنامه عصراقتصاد با محمدرضا واعظ شوشتری مدیرعامل این شرکت گفت‎وگویی انجام داده است که در ادامه می‎خوانید:

در زمینه توسعه بازارهای هدف چه مقاصدی را در برنامه خود دارید؟

هدف ما افزایش سهم بیشتر صادرات به کشورهای هدف و دستیابی به سهم بازار بیشتر  است که جزو اهداف خط مشئ شرکت بیسکویت آوند نیز هست.

از طریق شرکت در نمایشگاه‎های بین‎المللی شیرینی و شکلات و اگروفود و برقراری روابط تجاری و جذب مشتریان جدید این مهم انجام شده است.

از دیگر اهداف شرکت در این زمینه خلاقیت و نوع‎آوری در محصول است که با تولید محصولات جدید دایجستیو روکش شکلات و راه ‎اندازی خط جدید کوکی ‎های مغزدار در جهت توسعه و تنوع محصول در بازارهای هدف صادراتی گام برمی‎داریم.

در جهت توسعه برند و تبلیغات ارسال کالاهای تبلیغاتی شرکت، پروموشن و تخفیفات مناسبتی را انجام می‎دهیم. از دیگر عوامل مهم شناسایی ریسک و فرصت‎های ایجاد شده در بازارهای هدف با توجه به شرایط تحریم و اقتصاد کشور است و کوشش جهت تبدیل ریسک‎ها و مخاطرات به فرصت‎ها و بهره‎برداری مناسب از آنها جهت نیل به گسترش بازارهای هدف است.

حضور شرکت‎ های ترک تا چه حد بازارهای منطقه ‎ای شما را تحت‎ الشعاع قرار داده است؟

اصلی‎ترین رقیب برندهای ایرانی در بازار خاورمیانه (بالاخص عراق) برندهای ترک است. به دو دلیل:

۱- استفاده از تکنولوژی روز و تولید محصولات با کیفیت همچنین بسته ‎بندی بسیار مناسبتر از برندهای ایرانی

۲- کاهش ارزش لیر و برابری با دلار که مزیت بالا بودن قیمت دلار در ایران را در برابر برندهای ترک تقلیل داده و قیمت‎ های آنها را نیز بسیار مناسب و رقابتی کرده است .

ذائقه‎ سازی و یا همگامی با ذائقه مصرف‎ کنندگان در بازارهای صادراتی؛ کدام روش را شما در دستور خود دارید؟

ارتقا کیفیت و ایمنی غذایی و مشتری مداری از طریق ارتباط با نمایندگان و مشتریان و بررسی سلایق و ذائقه مشتریان بازارهای هدف. مثلا سلیقه مشتری در طعم، رنگ، طرح و بسته‎ بندی محصولات در نمایشگاه‎ها و سفر به بازارهای هدف و مذاکرات بی‎توبی بررسی و لحاظ می‎ شود، همچنین از طریق فناوری اطلاعات، شبکه ‎های اجتماعی و سایت شرکت نگین عسل و کلیه کانال‎های ارتباطی ( حتی پیامک ارتباط با مشتریان درج شده روی جعبه محصول) این امر صورت می‎گیرد.

با توجه به مشکلات تامین آرد مناسب ، شما در زمینه حفظ کیفیت محصولات صادراتی خود چه اقداماتی را انجام می‎ دهید؟

با تامین ‎کننده ‎های معتبر و شناخته شده در زمینه مواد اولیه و آرد تعامل  داریم. در آزمایشگاه‎های تخصصی شرکت بیسکویت آوند آزمون‎ های مختلف و مرتبط با آرد از جمله اندازه ذرات، اسیدیته، گلوتن و… انجام شده و پس از اخذ مجوز از واحد کنترل کیفی شرکت اقدام به تخلیه و بازرسی مواد اولیه انجام می‎شود . از خمیر تولیدی هم نمونه‎ های آزمایشی گرفته شده و طبق استانداردها و آزمایشات مربوطه در جهت حفظ و ارتقا کیفیت محصول کوشا هستیم.

خروج از نسخه موبایل