مدیرکل هماهنگی خرید داخلی بازرگانی دولتی: قیمت جدید خرید تضمینی گندم گمانه‌زنی است

  کد خبر: 12060044605

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر اینکه قیمت مصوب ۷ هزار۵۰۰ تومان اعلامی وزیر برای خرید تضمینی گندم هنوز ابلاغ نشده است، اظهار کرد این قیمت گمانه‌زنی است.

  چند روز پیش وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد: در جلسه شورای قیمت‌گذاری  قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید ۷هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

پس از آن، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: قیمت جدید خرید تضمینی گندم در شورای قیمت‌گذاری در دست بررسی است. تا این لحظه قیمت مصوب جدید ابلاغ نشده و قیمت ۷هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید هر کیلوگرم گندم گمانه‌زنی است.

اعلام قیمت مصوب جدید از سوی وزیر جهادکشاورزی ‌از یک سو و گمانه‌زنی دانستن آن از سوی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران موجب سردرگمی کشاورزان شده است.

قیمت ۷ هزار ۵۰۰ تومان اعلامی وزیر هنوز ابلاغ نشده است

مرتضی سعادتی‌کیا، بازرگانی دولتی ایران، در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین تصمیمات درباره قیمت خرید جدید گندم و ابلاغ آن برای اجرا، اظهار کرد: بر اساس قانون، شرکت بازرگانی دولتی ایران موظف به خرید و دریافت محصول تحویلی از کشاورزان است.

او ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی با راه‌اندازی مراکز خرید گندم اولین دستگاهی است که با قیمت جدید خرید و اجرای آن سروکار دارد.

سعادتی‌کیا با اشاره به سخنان وزیر جهادکشاورزی درباره قیمت مصوب جدید خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: قیمت ۷ هزار ۵۰۰ تومان اعلامی وزیر هنوز ابلاغ نشده است و تا زمانی که نامه ابلاغ آن به شرکت بازرگانی دولتی نرسد، ما امکان تایید آن را نداریم.

او ادامه داد: پس از ابلاغ قیمت مصوب جدید خرید تضمینی گندم، این قیمت برای سال زراعی آینده قابل اجرا خواهد بود.

کاهش میزان خرید تضمینی گندم

سعادتی‌کیا همچنین درباره آخرین وضع خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم کاهش یافته و روزانه یک هزار تن است.

به گفته او تا امروز مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران در قالب خرید تضمینی محصولات، ۴ میلیون و ۵۲۸هزار تن گندم به ارزش ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان تحویل گرفته‌اند.

سعادتی‌کیا افزود: از مجموعه گندم دریافتی از کشاورزان ۲۲هزار و ۷۷۰میلیارد تومان معادل ۹۹.۷درصد بهای آن پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ما اطلاع سریع و به موقع از قیمت مصوب جدید را حق کشاورزان می‌دانیم، گفت: کشاورزان حق دارند تا با اطلاع به موقع قیمت‌ها اقدام به انتخاب نوع محصول برای کشت در زمین‌های خود کنند اما تا زمانی که قیمت مصوب به ما ابلاغ نشود ما نمی‌توانیم آن را به اطلاع کشاورزان برسانیم و مبنای خرید خود قرار دهیم.

خروج از نسخه موبایل