مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس خبر داد: انتقال بخشی از معاملات به سامانه بومی تا پایان سال

  کد خبر: 23050042139

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس از انتقال بخشی از معاملات بازار سرمایه به سامانه بومی تا پایان سال خبر داد.

روح الله دهقان در این باره به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: این سامانه ریسک انجام معاملات را پوشش می‌دهد. تا چنانچه زمانی و به هر دلیلی حجم معاملات افزایش قابل توجهی داشت، بتوان بخشی از معاملات را به یک هسته معاملاتی دیگر منتقل کرد. درواقع طراحی این سامانه به نحوی است که در حالت خاص می‌توان بخشی از معاملات را از سیستم جدا کرد و در سامانه معاملاتی دیگری انجام داد.

او اضافه کرد: اواخر مرداد و اوایل شهریور ۱۳۹۹، ظرفیت‌های سامانه افزایش پیدا کرد و تقریبا ظرفیت سامانه معاملات از تعداد ۵۰۰ تراکنش در ثانیه به بیش از ۵۰۰۰ تراکنش در ثانیه افزایش یافت. طی یک سال گذشته گام‌های بزرگی در مسیر توسعه بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سامانه معاملات برداشته شد. در این مسیر روی بخش‌های مختلف سامانه اقداماتی انجام شد. یکی از این اقدامات تلاش در به‌روز کردن زیرساخت‌های معاملاتی است.

خریداری سخت‌افزارهای جدید برای توسعه بیشتر سامانه‌های معاملاتی

او افزود: پیش از این سایت TSETMC با مشکلاتی مواجه بود اما اکنون از پایداری زیادی برخوردار است.

این توسعه تنها در بخش نرم‌افزار و به‌روزرسانی آن نیست و سخت‌افزارهای جدیدی نیز برای توسعه بیشتر سامانه‌های معاملاتی خریداری شده است.

دهقان تصریح کرد: هسته معاملات نیز در یک سال گذشته فرآیند توسعه‌ای را طی کرده است. بخش‌هایی از سامانه که نیاز به توسعه دارد و باید بهبود پیدا کند، همچنان از سوی متخصصان داخلی شرکت مدیریت فناوری در حال انجام است، زیرا بعد از به‌روزرسانی سال ۱۳۹۶ و به دلیل آغاز دوباره تحریم‌ها، پشتیبانی شرکت فرانسوی را از دست دادیم؛ از آن زمان تاکنون متخصصان داخلی در حال انجام این کار البته با کیفیت و سرعت بالاتری هستند.

او ادامه داد: اکنون وضع سامانه از پایداری زیاد و ظرفیت‌های بالاتری برخوردار است. به طوری‌که نمادهای با صف‌های سنگین‌تر را می تواند حمایت کند. در نظر داشته باشید که این افزایش ظرفیت‌ها ادامه دارند.

سامانه بهبود یافته است

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تاکید کرد: برای عرضه اولیه‌های سال ۱۳۹۹ با مشکلات زیادی مواجه بودیم، زیرا در زمان خرید و یا فروش برای عرضه اولیه با تشکیل صف‌های سنگین و مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم؛ اما اکنون در زمانی که حجم عرضه‌های اولیه نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است و با همان تعداد درخواست برای خرید در عرضه اولیه مواجه هستیم اوضاع سامانه در صف‌های خرید بسیار بهبود پیدا کرده است.

او بیان کرد: از سال ۱۳۹۸سامانه معاملات بومی با کمک متخصصان داخلی در حال تولید بود و اکنون در وضع آماده بهره‌برداری است.

تولید این سامانه که از سوی شرکت زیرمجموعه شرکت مدیریت فناوری بورس انجام شد، اکنون به اتمام رسیده است.

خروج از نسخه موبایل