معاون وزیر بهداشت: بیمه تمام داروهای بیماران کرونا را پوشش می‌دهد

  کد خبر: 2308996323

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد بر اساس مصوبه هفته گذشته شورای عالی بیمه تمام داروهایی که برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استفاده می‎شود در پوشش بیمه‌ای قرار گرفت که این امر ابلاغ شده است.

دکتر قاسم جان بابایی، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی آیت‎الله هاشمی رفسنجانی شیروان در گفت‎وگو با ایرنا اظهار کرد: هر بیمار کرونایی به طور متوسط پنج تا ۱۰ قلم دارو دریافت می‎کند که همه این داروها زیر پوشش بیمه است و تنها یک قلم داروی ضدویروس که پیش از این در پرونده بیماران آزاد حساب می‎شد، بر اساس مصوبه جدید از هفته گذشته در پوشش بیمه‎ای قرار گرفته است.

وی گفت: در بیمارستان‎ها نیز این نوع پوشش بیمه‎ای مدیریت خواهد شد و انتظار داریم تا هر چه سریع‎تر این مسیر را اصلاح کنند و دارو با پوشش بیمه‎ای در اختیار بیماران قرار گیرد.

جان بابایی با بیان اینکه درصد بالایی از مبتلایان و جانباختگان کرونا را افراد بالای ۶۰ سال عنوان کرد و افزود: بیشترین درصد مبتلایان به این بیماری مردان هستند زیرا جزو آدم‎های فعال در جامعه و محیط کسب و کار هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا درمان مشخصی ندارد و درمان مبتلایان آن بیشتر از هر چیز به مراقبت نیاز است و اصولی دارد که باید رعایت شود و اصول اصلی آن مراجعه سریع بیمار با مشاهده نخستین علائم آن به پزشک است که با تشخیص زودهنگام مرگ و میر ناشی از آن کاهش خواهد یافت اما ترس و نگرانی باعث مراجعه دیرهنگام افراد شده است.

جان بابایی، ترس مردم را مهمترین علت افزایش کرونا برشمرد و عنوان کرد و افزود: ترس نباید باعث مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی شود، بلکه ترس اصلی باید از احتمال آلوده‎کردن دیگران باشد و تا زمانی که این ویروس در دنیا می‎چرخد هیچ‎کس نمی‎تواند مدعی غلبه بر آن باشد چرا که اصول موفقیت در این بخش رعایت پروتکل‎های بهداشتی، تشخیص و درمان زودهنگام و جداکردن اعضای خانواده از فرد آلوده است.

خروج از نسخه موبایل