موفقیت بانک دی در جذب سپرده‌های ارزان‌قیمت

  کد خبر: 29060047116

بانک دی توانسته است با تمرکز بر جذب سپرده‌های ارزان‌قیمت،‌ ترکیب پرتفوی مناسبی برای خود ایجاد کند، به طوری که ادامه این روند می‌تواند در میان‌مدت به کاهش قیمت تمام‌شده پول در این بانک بیانجامد.

به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان،‌ جذب سپرده‌های ارزان‌قیمت از مهمترین اقداماتی است که هر بانکی می‌تواند به منظور کاهش قیمت تمام‌شده انجام دهد، اما اعتمادسازی میان مشتریان برای سپرده‌گذاری با نرخ صفر الزامات زیادی نیاز دارد.

آن طور که صورت‌های مالی پنج ماه نخست بانک دی نشان می‌دهد، ‌جمع مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی این بانک از مرز ۳۵هزار و ۲۴۶میلیارد ریال فراتر رفته است. این یک موفقیت قابل توجه برای بانک دی است، چرا که به منابع حساب‌های جاری هیچ سودی تعلق نمی‌گیرد.

در پنج ماه نخست امسال، جمع سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی و ارزی با سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی و ارزی این بانک بیش از ۴۵هزار و ۷۴۳میلیارد ریال است.

اهمیت این منابع صفر درصدی زمانی مشخص می‌شود که بدانیم مجموع سپرده‌های بلندمدت یک ساله این بانک در همین دوره حدود ۴۹هزار میلیارد ریال بوده است. نزدیکی این دو عدد حکایت از آن دارد که بانک دی بر جذب منابع ارزان‌قیمت عزم جدی دارد و تلاش می‌کند از همه روش‌های موجود برای کاهش قیمت تمام‌شده پول استفاده کند.

آن طور که برات کریمی، مدیرعامل بانک دی گفته است، قیمت تمام‌شده پول این بانک در پایان سال ۱۳۹۸ از مرز ۲۲درصد فراتر رفته بود، اما با تغییر نگرش و استفاده از راهکارهای مختلف از جمله جذب منابع ارزان‌قیمت، این نسبت در پایان سال ۱۳۹۹با کاهش هفت واحد درصدی به عدد ۱۵درصد کاهش یافته است.

خروج از نسخه موبایل