مپنا واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه را سنکرون کرد

  کد خبر: 06100062731

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، ساعت ۱۱:۳۲ روز یکشنبه، پنجم دی ماه ۱۴۰۰ با شبکه سراسری برق سنکرون شد.

با سنکرون این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه به ۱۰۶ واحد با ظرفیت ۱۶۳۵۹ مگاوات رسید.

​پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

با احداث و راه‌اندازی بخش گاز نیروگاه ارومیه شامل ۶ توربین گازی V94.2 توسط گروه مپنا، به منظور افزایش بهره‌وری و راندمان، پروژه تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی نیروگاه ارومیه نیز به ظرفیت ۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی و در مجموع ۴۸۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار در قالب قراردادهای تأمین تجهیزات و طراحی و خدمات مهندسی، عملیات ساختمانی، نصب و راه‌اندازی از سوی کارفرمای طرح به مپنا ابلاغ شد.

با اضافه شدن واحدهای بخار، راندمان نیروگاه از ۳۲ درصد به حدود ۴۹ درصد افزایش یافته و ضریب دسترسی کل نیروگاه نیز به ۹۵ درصد می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های این پروژه می‌توان به سازگاری چشم‌گیر با محیط زیست و حفظ منابع آبی اشاره کرد؛ به گونه‌ای که با سیکل ترکیبی شدن نیروگاه، گازهای داغ خروجی اگزوز توربین گاز به جای ورود مستقیم به اتمسفر و اتلاف، بار دیگر وارد چرخه تولید برق می‌شود، ضمن آنکه سیستم بازیاب آب نیز طراحی شده که اتلاف مصرف آب تقریباً به صفر می‌رسد.

خروج از نسخه موبایل