نظر یک کارشناس درباره عرضه اولیه سهام شستا در بورس

  کد خبر: 2501994097

لیلاز: در حال حاضر بورس با مازاد تقاضا برای خرید سهم مواجه است و دولت تا کنون نتوانسته به این مازاد تقاضا جواب بدهد و اگر به مازاد تقاضا پاسخ داده نشود ثبات بورس تهدید خواهد شد.

سعید لیلاز تحلیلگر اقتصادی در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به عرضه اولیه سهام شستا در بورس گفت: عرضه شستا در بورس تاثیر بسیار مهمی بر بورس و همچنین بر اقتصاد کشور دارد.

لیلاز افزود: عرضه شستا در بورس هم مازاد تقاضای خرید در بورس را تغذیه می‌کند و جلوی نوسانات بورس را می‌گیرد. این که سهام شستا در بورس عرضه شود برای اقتصاد کشور نیز بسیار خوب است زیرا یک حجم سنگینی از نقدینگی و ریال در جامعه وجود دارد که اگر جذب بورس نشود موجب تورم در سایر حوزه های اقتصادی می شود.

این اقتصاددان تاکید کرد: البته دولت منابعی که از رهگذر عرضه اولیه کسب می کند را باید صرف سرمایه گذاری بکند، نه صرف پرداخت هزینه های جاری و این نکته مهمی است.

لیلاز اضافه کرد: در حال حاضر تغذیه بورس را بسیار مهم می دانم و با عرضه اولیه کنترل شده شرکت هایی مانند شستا جلوی نوسان های اقتصادی گرفته می شود. همچنین نکته مهم دیگر این است که با عرضه شستا بازار سرمایه ایران عمق پیدا می کند و عمق بازار سرمایه موجب ثبات بازار می شود. وقتی بورس، عمق نداشته باشد، بی ثبات می شود.

بازار وقتی با هجوم تقاضا، بدون عرضه، مواجه باشد بدون دلیل منطقی، رشد می کند و در نتیجه با خطر فروپاشی مواجه می شود. عرضه شرکتهای بزرگی مانند شستا برای جلوگیری از این مشکل ، ضروری است.

وقتی در بورس عرضه اولیه صورت می گیرد، آن هم عرضه اولیه شرکتهای بزرگ، در واقع بورس تقویت شده است و آثار مثبت متنوعی دارد.

خروج از نسخه موبایل