نگرانی تولیدکنندگان از افزایش قیمت روزانه مواد اولیه

  کد خبر: 22050041953

به عقیده مدیرعامل شرکت بتن‌شیمی زرین‌کوه با وجود وارداتی بودن بخش زیادی از مواد اولیه این صنعت تمام تولیدکنندگان نگران تامین و افزایش قیمت روزانه مواد اولیه هستند.

ایمان جاهدی، مدیرعامل شرکت بتن‌شیمی زرین‌کوه، در گفت‌وگو با عصر اقتصاد درباره مشکلات صنعت سیمان در عرضه گفت: متاسفانه تولیدکنندگان بر افزایش مرتب قیمت سیمان و حمل آن عادت کردند ولی مساله آزاردهنده وقفه‌ای است که بین هر مرحله افزایش قیمت سیمان یا حمل آن  ایجاد می‌شود و در اوج کار فرصت تامین محصول را از ما می‌گیرد.

او با تاکید بر استفاده از ماشین‌آلات مناسب گفت: با توجه به وجود تولیدکنندگان بسیار در عرضه بتن آماده، مشکلی برای تامین این محصول وجود ندارد؛ بلکه نیازمند ماشین‌آلات به‌روز و مناسب برای حمل‌ونقل و عرضه باکیفیت آن هستیم؛ چراکه وجود پمپ‌های مستهلک و از کارافتاده منجر به استفاده فراوان از آب از سوی تولیدکننده و در نتیجه بتن با کیفیت پایین می‌شود.

جاهدی در پاسخ به این سوال که آیا توسعه روش‌های ساخت‌وساز و استفاده از قطعات پیش‌ساخته می‌تواند به کاهش هزینه ساخت مسکن و رشد صنعت بتن در کشور کمک کند؟ اظهار کرد: قطعا استفاده از قطعات پیش‌ساخته بتنی سرعت اجرایی پروژه را افزایش می‌دهد که نتیجه آن کاهش قیمت تمام‌شده  است.

او تاکید کرد که قسمت زیادی از مواد اولیه این صنعت وارداتی است و تمام تولیدکنندگان داخلی در دوران تحریم نگرانی از بابت تامین و افزایش قیمت روز به روز این مواد را دارند.

مدیرعامل شرکت بتن‌شیمی زرین‌کوه درباره تفاوت بتن‌هایی که از افزودن مواد شیمیایی تهیه و تولید می‌شود با بتن‌های مشابه تصریح کرد: اکـنــون در کــشــورهــای پیشــرفته تولیدکنندگان ملزم به استفاده از افزودنی مناسب برای تولید بتن هستند که باعث افزایش عمر سازه‌های بتنی می‌شود.

در پایان جاهدی درباره حمایت دولت در طول زمان شیوع بیماری کرونا برای تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و مجموعه بتن‌شیمی گفت: مشکل بزرگ این شرکت توسعه و ساخت کارخانه جدید در مکانی بزرگ‌تر است که زمین مناسب آن هم سال‌ها پیش تعیین شده ولی اخذ مجوز تغییر کاربری، آن‌ها را دچار مشکل کرده است.

امیدوارم این سنگ از جلوی پای تولیدکنندگان برداشته شود. این کارخانه نیازمند توسعه است و امیدوارم در دولت جدید مشکل کسب مجوز  تولیدکنندگان فعال حل شود.

شرکت بتن‌شیمی زرین‌کوه از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه فروش افزودنی‌های بتن به صورت مشاوره‌ای آغاز کرد.

این شرکت تاکنون توانسته است گواهینامه‌هایی از قبیل iso 9001:2015 و  BS EN 934-6:2019 را کسب کند.

عمده فـعالیـت‌های این شرکت عبارتند از: افزودنی‌های بتن، چسب‌های ساختمانی، انواع عایق‌های ساختمانی، انواع روان‌کننده‌ها، گروت، اسپیسر، واتراستاپ، قیرهای پلیمری، کف‌پوش‌های اپوکسی، اجرای پروژه‌های بتنی، اجرای نمای فایبر سمنت و … .

خروج از نسخه موبایل