نگران نباشید جا برای همه هست(طنز)

  کد خبر: 29080056377

راضیه حسینی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: «موج ورود نخبگان به کشور در حال افزایش و امیدوار کننده است.»

اگر کمی به دوروبرتان نگاه کنید متوجه می‌شوید چرا نخبگان این‌قدر سریع و دسته‌جمعی تصمیم گرفتند به کشور برگردند. البته از آن‌جایی که ممکن است تعداد محدودی از هموطنان‌مان، حال نگاه کردن به دوروبر را نداشته باشند، فقط چند مورد از دلایل را توضیح می‌دهیم:

_چه کسی حاضر است شایسته‌سالاری، استخدام‌های فقط و فقط مبتنی بر ضوابط را ول کند و برود در کشورهای خارج، که پر از پارتی‌بازی و استخدام داماد و فامیل داماد است، کار کند؟

_آیا کسی حاضر است حقوق پایه بالای ۱۱ میلیون (در حالی‌که خط فقر ۴میلیون است)، را ول کند و در کشورهای خارجی، زیرخط فقر زندگی کند؟

_چه کسی حاضر است کشوری که خودرویی با نام «پراید» با ارزان‌ترین قیمت موجود در جهان و بالاترین کیفیت را به مردم عرضه می‌کند کنار بگذارد و در کشوری اروپایی با ماشین‌های بنجل بنز و بی‌ام‌دبلیو سرکار برود؟

_چه کسی حاضر است خانه‌های ارزان‌قیمت ایرانی، (همگی ویلایی، دوبلکس، با متراژ بالای دویست متر) را ول کند و برود در قوطی کبریت‌های خارج زندگی کند؟

_اصلاً کسی با آی‎کیوی پایین هم حاضر نیست کشوری با این میزان سرعت اینترنت را ول کند و در کشورهای خارجی با سرعت لاک‌پشتی، ساعت‌ها منتظر یک آپلود یا دانلود بنشیند و سر آخر از شدت عصبانیت کلی بد و بیراه نثار خودش و تمامی رفتگانش کند، چهارتا مشت به لپ‌تاپ بی‌گناه بزند و برود بیرون تا کمی مغزش خنک شود. ما که این چیزها را تجربه نکرده‌ایم فقط از بقیه شنیده‌ایم که بعضی از کشورها برای یک دانلود ساده چه مصیبتی می‌کشند.

در واقع هرکسی که با این همه موج امکانات، فراوانی، خوشبختی، آسایش و … به ایران برنگردد حتماً یک تخته‌اش کم است و به هیچ وجه نخبه نیست. اصلاً همان بهتر که خارج از کشور در فلاکت، بدون یارانه نقدی و سبد معیشتی زندگی کند. هرچند با این موجِ در حال بازگشت، دیگر نخبه‌ ایرانی در کشورهای خارجی باقی نمی‌ماند.

 فقط نخبگان عزیز، کمی آرامش خودتان را حفظ کنید. لطفاً هول ندهید، صف را رعایت کنید و جلوی گیت‌های فرودگاه ازدحام نکنید. نگران نباشید جا برای همه هست.

خروج از نسخه موبایل