نیاز ۶ استارت‌آپ‌ حوزه کشاورزی به ۱۲ میلیارد تومان سرمایه در پنجمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی»

  کد خبر: 2105991553

پنجمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه 12 میلیارد تومانی برای 6 استارتاپ حوزه کشاورزی امروز دوشنبه 2۰ مرداد ماه جاری به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور سرمایه‌گذاران خطرپذیر به صورت آنلاین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، در این رویداد دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد مزیت برگزاری دوشنبه‌های استارت‌آپی جذب سرمایه در اکوسیستم نوآوری گفت: مزیت اصلی این رویدادها از جمله این رویداد که در حوزه کشاورزی برگزار شده است، تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور در حوزه کشاورزی خواهد بود. هفته گذشته نیز رویداد ارائه نیازهای فناورانه حوزه کشاورزی را داشتیم که کارگزار آن رویداد نیز در حال پیگیری برای تامین مالی و رسوخ فناوری به حوزه کشاورزی است.
ملکی‌فر ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان یعنی ۵۰۰ شرکت به صورت مستقیم در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند. بر همین اساس امیدواریم با توجه به حوزه نسبتا سنتی کشاورزی استارت‌آپ‌ها بتوانند بیشتر در این حوزه نفوذ کنند. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این اتفاق پر برکت و سرمایه‌گذاری در این حوزه سهیم خواهد بود.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان از اخبار خوب سرمایه‌گذاری در اولین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی یعنی رویداد سلامت دیجیتال خبر داد و گفت: به زودی جزییات سرمایه‌گذاری‌های انجام شده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در ادامه این رویداد، همچنین دکتر حمیدرضا مختاری، مدیر پروژه کسب وکارهای نوپا وزارت جهاد کشاورزی به تحولات گسترده در اکوسیستم نوآوری کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات انجام شده برای ایجاد تحول در اکوسیستم نوآفرینی کشاورزی، راه‌اندازی شهرک استارت‌آپی کشاورزی تحت عنوان «وستا» در کرج است که توسط کنسرسیومی از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حال اجرا است. البته مسئله ما در گسترش اکوسیستم نوآوری کشاورزی سرمایه‌گذار واقعی با پول هوشمند است که صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند در این عرصه به ما کمک کند.
مختاری ادامه داد: ۵ محور فعالیت وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد جهش نوآفرینی شامل فرهنگ‌سازی مانند برگزاری رویدادهایی از این شکل، توانمندسازی جوانان روستایی و کشاورزان، تسهیل‌گری در روند توسعه اکوسیستم نوآوری کشاورزی و تبدیل شدن فضاهای مازاد به فضای نوآوری است که در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شهرک استارت آپی پردیس کرج آغاز شده است.
وی در مورد محورهای دیگر فعالیت وزارت جهاد کشاورزی برای جهش نوآوری در این حوزه گفت: ایجاد انجمن استارت‌آپی کشاورزی و پایش اکوسیستم نوآفرینی کشاوری توسط این انجمن صنفی از دیگر محورهای فعالیت ما است. بر این اساس تلاش می‌کنیم که فضای اکوسیستم نوآوری کشور را از دولتی شدن دور کنیم. انجمن صنفی متشکل از استارت‌آپ‌های کشاورزی برای پایش اکوسیستم شکل گرفته است و تا پایان مرداد ماه نیز دفتر خود را در وزارت جهاد کشاورزی اختیار خواهند کرد.
خروج از نسخه موبایل