هشدار پاپ درباره افزایش بی‌‌توجهی به فقرا 

  کد خبر: 24080055330

روز یکشنبه ۱۴ نوامبر(۲۳آبان) کلیسای کاتولیک یکشنبه، ۱۴ نوامبر (۲۳آبان)، روز جهانی فقرا را گرامی داشت. پنج سال پیش، به ابتکار پاپ فرانسوا این روز به عنوان روز جهانی فقرا نام‌گذاری شد. به همین مناسبت، این مقام عالی کلیسای کاتولیک دو هزار نفر از پیروانش را در کلیسای سِن پییِر روم گرد هم آورد. پس از مراسم، خیران بسته‌های معیشتی  توزیع کردند.

نگرانی پاپ فرانسوا در قبال فقرا امری تازه نیست؛ او در کشور زادگاهش آرژانتین نیز همواره در کنار فقرا بوده است. پاپ در سخنرانی یکشنبه‌ توجه همگان را به اقدامات عملی برای مبارزه با فقر و عنایت بیشتر به فقرا  به عنوان ضعیف‌ترین حلقه‌های زنجیره انسانی که از نظر او «بیش از همه در معرض سختی و مضیقه و سرکوب » قرار دارند؛ جلب کرد.

 اگرچه او در این مراسم مستقیما به پناه جویان مضرات آب و هوا اشاره ای نکرد؛ راه‌اندازی برنامه‌ای برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی به نام «لائوداتو سی»  را اعلام کرد. این برنامه طی هفت سال اجرا می شود. هدف آن پاسخ به «فریاد زمین و فریاد فقرا» است. تنها چند ساعت پس از پایان اجلاس سران کشورهای جهان در گلاسکو با موضوع تغییرات اقلیمی جهان، پاپ در این مراسم  تمامی رهبران سیاسی و همه دلسوزان  زمین را برای «اقدامی از روی شجاعت و بصیرت» در این امر فراخواند و آنان را  به مراقبت از « خانه مشترک»  دعوت کرد.

منبع: یورونیوز

خروج از نسخه موبایل