هشدار پلیس نسبت به ذخیره اطلاعات در «گوگل درایو»

  کد خبر: 09080052224

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با بیان اینکه انتخاب رمز عبور ضعیف امکان ورود سودجویان به گوگل درایو را افزایش می‌دهد، گفت: ذخیره اطلاعات حساس مانند فیلم‌ها و تصاویر شخصی و همچنین اسناد بر روی گوگل‌درایو امکان دسترسی مجرمان را فراهم می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری، پلیس فتای ناجا با اشاره به امکان ذخیره برخی اطلاعات نظیر فیلم، عکس، متن و غیره در فضای حافظه گوگل گفت: ذخیره اطلاعات حساس مانند فیلم‌ها و تصاویر شخصی و همچنین اسناد بر روی گوگل‌درایو امکان دسترسی مجرمان را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از کاربران برای دسترسی آسان به اطلاعات حساس خود، این اطلاعات را در گوگل درایو بارگزاری می‌کنند و همین موضوع نیز ممکن است سبب شود تا افراد سودجو اقدام به سواستفاده از آن کنند.

رجبی با بیان اینکه انتخاب رمز عبور ضعیف امکان ورود سودجویان به گوگل درایو را افزایش می‌دهد، گفت: کاربران حتما باید تنظیمات گوگل خود را بررسی کنند چرا که ممکن است گاهی ناخواسته و بر اساس تنظیمات پیش فرض اطلاعات و تصاویر بر روی گوگل درایو ذخیره شود.

وی افزود: افراد سودجو پس از دسترسی مجرمان به این اطلاعات، اقدام به اخاذی با سوءاستفاده از فرد قربانی خواهند کرد از این رو هشدار پلیس این است که کاربران حتما رمز عبوری قوی برای حساب گوگل خود انتخاب کرده، تایید دومرحله‌ای را فعال کنند و از بازگذاشتن حساب خود زوی سیستم‌های مختلف پرهیز کنند.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل