همتی و سهم ۱۴ میلیارد دلاری سوداگران

  کد خبر: 27119915887

مشاور محترم و معزز وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور همین هفته گذشته فرموده باشند که ۷۵درصد ارز مربوط به صادرات کشور به داخل برنگشته است.

بلافاصله رئیس کل محترم و‌ معزز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بعد از برگزاری جلسه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌کشاورزی ایران فرموده باشند که ۶۰درصد ارزهای حاصل از صادرات به کشور برگشته است.

گرچه سفره مازان خیلی به منابع ارزی کار ندارد، اما برای خاطر دوزار و ده‌شاهی مواجب طنز که ماهانه از مدیر مسئول دریافت می‌کند ناچار است زیر و بم این اعداد و ارقام را دربیاورد، به همین دلیل می‌خواهد بداند این ۳۵ درصد اختلاف وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که دقیقاً معادل ۱۴ میلیارد دلار تخصیص یافته به کالاهای اساسی است، کجاست؟

لابد صادرکنندگان سوداگر محترم و‌ معزز با خوپ گفته‌اند که وقتی ۱۴ میلیارد دلار ارز به عوام‌الناس اختصاص می‌دهید، باید ۱۴ میلیارد دلار هم به ما که استوانه‌های بی‌بدیل اقتصاد کشور هستیم، اختصاص یابد و کناب همتی هم در آن جلسه هفته کذشته با اتاق بازرگانی این منطق را پذیرفته است و در نتیجه ۷۵ درصد ارز صادراتی برنگشته به ۴۰درصد تبدیل شده است که در نتیجه فرموده باشند که ۶۰درصد برگشته است.

یادمان باشد که جناب دکتر عبدالناصر همتی در بدو ورود خود به بانک‌مرکزی فرمودند که مسئول مدیریت نرخ ارز هستند…

مازان

خروج از نسخه موبایل