واردات و مصرف گوشی در کشور کاهش یافت

  کد خبر: 18100064195

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد واردات و مصرف گوشی در آذرماه نسبت به آبان سال جاری، ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داشته است.

محمدرضا عالیان -سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی- درباره آمار واردات گوشی در یک ماه گذشته گفت: در آذرماه سال جاری، ۱.۵ میلیون تلفن همراه وارد کشور شده و مصرف نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است. این آمار نشان می‌دهد واردات و مصرف نسبت به آبان ماه، ۱۰۰ هزار دستگاه کاهش داشته است.

وی به ایسنا اعلام کرد: روند کاهش تقاضا برای گوشی، معمولا تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و با نزدیک شدن به پایان سال، تقاضا برای خرید تلفن همراه افزایش می‌یابد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: از آذر سال گذشته تا آذر سال جاری، ۱۹ میلیون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد شده و از این تعداد، ۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دستگاه مصرف شده است.

از این تعداد، ۹ میلیون و ۷۴۹ دستگاه تلفن همراه، قیمتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار داشته‌ است، هفت میلیون و ۲۸۲ هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار وارد کشور شده که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، ساعت هوشمند و فیچرفون‌ها (گوشی‌های غیرهوشمند و دکمه‌ای) را شامل می‌شود.

عالیان ادامه داد: همچنین تعداد یک میلیون و ۴۷۴ هزار دستگاه تلفن همراه با قیمت بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار، که به آنها گوشی‌های میان‌رده می‌گویند، وارد کشور شده است، یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه پرچمدار با قیمت بالای ۶۰۰ دلار نیز وارد شده است.

خروج از نسخه موبایل