وزیرخارجه پاکستان: متعهد به حفظ روابط عالی با ایران هستیم

  کد خبر: 25080055636

وزیر امور خارجه پاکستان روابط دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران را ریشه در مشترکات قوی تاریخی، مذهبی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: اسلام‌آباد همواره مصمم و متعهد به حفظ مشارکت سنتی و روابط عالی با تهران است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز سه‌شنبه طی سخنرانی در جمع مسوولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی وابسته به ارتش پاکستان در اسلام‌آباد به تشریح آخرین مواضع این کشور درخصوص تحولات منطقه‌ای، سیاست خارجی به ویژه روابط با همسایگان از جمله ایران پرداخت.

قریشی اظهار داشت: پاکستان علیرغم فشارهای مختلف، همواره روابط عالی خود را با ایران حفظ کرده است.

وی با تاکید بر عزم و تعهد اسلام‌آباد برای ادامه مشارکت سنتی با تهران، روابط دو کشور همسایه را ریشه در مشترکات عمیق و قوی تاریخی، فرهنگی و مذهبی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان که پنجم آبانماه امسال ضمن شرکت در دومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی کشورمان در تهران با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد، اظهار داشت: ما به دامنه مشارکت‌های سنتی خود با کشورهای تاثیر گذار در جهان اسلام به ویژه ایران تعمیق بخشیده‌ایم.

وی در باره وحدت امت اسلامی نیز افزود: پاکستان همیشه تلاش کرده تا به پلی برای تنش‌زدایی و ترویج گفت‌وگو تبدیل شود، حتی زمانی که سایه رویارویی نظامی بر فراز خاورمیانه سنگینی می‌کند.

شاه محمود قریشی موضوع افغانستان و کمک به صلح در این کشور را یک مسئولیت جمعی دانست و افزود: اسلام‌آباد نقش خود را برای پیشبرد گفت وگو و آشتی در افغانستان را علیرغم چالش تروریسم، هجوم پناهندگان و یا روایت های نادرست ایفا کرده است.

وی گفت: پاکستان همواره بر این موضوع تاکید کرده بود که جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد و یک افغانستان صلح آمیز و مرفه به نفع خود پاکستان و تما منطقه‌ است.

گفتنی است، شاه محمود قریشی پنجم آبانماه امسال در دومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی کشورمان در تهران شرکت و همچنین با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

پیش‌تر وزیر امور خارجه پاکستان چهارم شهریورماه نیز سفر رسمی به تهران انجام داد و با رئیس جمهوری و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون تحولات منطقه‌ای، افغانستان و همچنین تقویت روابط دوجانبه گفت‌ وگو کرد.

خروج از نسخه موبایل