وزیر خارجه جمهوری آذربایجان: روابط با ایران همواره مثبت می ماند

  کد خبر: 14080053085

جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: اطمینان دارم که روابط ایران و جمهوری آذربایجان مانند همیشه در جهت مثبت توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، بایرام اف امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ارزش هایی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که ما را بعنوان دو همسایه نزدیک به هم پیوند می دهند و ما با هم می توانیم پروژه هایی را برای رفاه مردم و دولت خود اجرا کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در ماه های اخیر برخی سوءتفاهمات در روابط دو کشور بروز کرد و هر دو طرف اظهار نظرهای در این زمینه داشتند، گفت: ممکن است بین هر دو کشور، حتی با دیگر کشورهای همسایه، اختلاف نظر وجود داشته باشد و این استثنا نیست. ما طرفدار یافتن راه حل اختلاف نظر موجود از طریق مذاکرات و در چارچوب روابط همسایگی هستیم و این موضع آذربایجان است.

بایرام اف همچنین با اشاره به این که در هفته های اخیر در رابطه با این مسایل تماس های تلفنی با همتای ایرانی داشته است، گفت: رایزنی های رسمی و غیررسمی از طریق مجاری دیپلماتیک انجام گرفته و فکر می کنم گام های مثبتی برداشته شده و در آینده نیز برداشته خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل