وزیر صمت: مراودات تجاری ایران با کوبا افزایش می‌یابد

  کد خبر: 24020182209

وزیر صمت از تدوین ۳۴ فرصت و زمینه برای همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی میان ایران و کوبا خبر داد.

به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین در دیدار با معاون نخست‌وزیر کوبا گقت: در حوزه‌هایی از جمله صنایع دارویی، معدن و لوازم‌خانگی پیشرفت‌های خوبی داشتیم که می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های مشترک میان دو کشور شود.

او می گوید: کوبا با موسسه پاستور ایران در حوزه واکسن همکاری دارد. علاوه بر این حوزه، در زمینه لوازم‌خانگی نیز کار‌های خوبی برای تعمیق ساخت داخل آغاز شده است که می‌توان از این دستاورد‌ها برای ارتقای مراودات تجاری دو کشور استفاده کرد.

بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تجارت خارجی غیرنفتی با استفاده از تهاتر

وزیر صمت گفت: پارسال تجارت کشور بدون نفت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بوده که بخش قابل‌توجهی از آن از طریق تهاتر (بدون سوئیفت) انجام‌شده است.

به گفته فاطمی‌امین در حوزه معدن (فولاد، مس، آلومینیوم و غیره) نیز می‌توانیم مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

در حاشیه برگزاری این نشست، دیدارهای دوجانبه‌ای بین شرکت‌های بزرگ کوبایی با شرکت‌ها و همتایان ایرانی انجام خواهد شد. در این کمیسیون مقرر است ۲۱ کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف ازجمله تجارت، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و حمل‌ونقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، بهداشت و موارد مهم دیگر، برگزار شود.

همچنین قرار است در حاشیه برگزاری این اجلاس، اسنادی درزمینه دارویی، کشاورزی، گمرکی، مواد غذایی و واکسن به امضای طرف‌ها برسد.

هفدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در دی‌ماه ۱۳۹۷در هاوانا برگزار شده بود.

خروج از نسخه موبایل