وزیر صمت: ۸۰۰ هزار تن اقلام اساسی از گمرک ترخیص شد

  کد خبر: 2408996334

وزیر صمت گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از بنادر ترخیص شده اند که ۸۰۰ هزار تن آن جزو اقلام اساسی بوده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در گفت و گوی اینترنتی با خبر ۲۱ اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که امروز از گمرکات بندر عباس داشتیم، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا از بنادر ترخیص شده اند که ۸۰۰ هزار تن آن جزو اقلام اساسی بوده است.

وی بیان کرد: این ۸۰۰ هزار تن اقلام اساسی شامل برنج، کنجاله سویا، ذرت و گندم بوده است. البته بیش از ۳۵ هزار تن برنج نیز ترخیص و به بازار تزریق شده است. پیش بینی می‌شود بعد از ترخیص این کالا‌ها ظرف مدت یک هفته تاثیر این تزریق اقلام اساسی در بازار‌ها را ببینیم.

وزیر صمت در ادامه به اهمیت همکاری نهادهایی نظیر بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و دستگاه قضا برای ترخیص اقلام مورد نیاز کشور اشاره کرد و گفت: هستند افرادی که اقدام به ترخیص کالای خود در گمرکات نمی کنند و بر همین اساس گمرک بر مبنای قوانین داخلی خود، زمانی که واردکنندگان نسبت به ترخیص کالاهای خود اقدام نکنند آن ها را تحویل سازمان اموال تملیکی قرار می دهد تا از آن طریق کالاها توزیع و وارد بازار شوند.

رزم حسینی بیان کرد: فردا طی بازدید هوایی و میدانی از نحوه ترخیص کالا از گمرکات شهید رجایی و باهنر مطلع خواهم شد. خوشبختانه ذخایر راهبردی کشور خوب است و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. البته باید شرایط جنگ اقتصادی را هم در نظر بگیریم.

خروج از نسخه موبایل