وزیر ورزش: اگر دنبال مدال‌های زیاد هستیم باید رشته‌های پایه و پرمدال را توسعه دهیم

  کد خبر: 27070050621

لیلا ابوالفتحی

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد که اگر دنبال مدال‌های زیاد هستیم باید رشته‌های پایه و پرمدال را توسعه دهیم. فدراسیون بولینگ همراه با همگانی در صف جذب مردم به ورزش قرار دارد چون علاقه‌مندی و جنبه همگانی بودن در آن زیاد است.

مراسم تجلیل از پیشکسوتان بولینگ و بیلیارد در حضور پیشکسوتان دیگر رشته‌های ورزشی ایران با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و رضا صالحی‌امیری و کیکاووس سعیدی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم پیشکسوتان کشتی نظیر ابراهیم جوادی، بهرام مشتاقی  و محمد نبی، دبیرکل سابق فوتبال و پیشکسوتان رشته‌های قایقرانی، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، کاراته، حضور داشتند.

رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: از پیشکسوتان تشکر می کنم که با وجود سختی در این مراسم شرکت کردند تا به فرزندان خود یاد بدهند که باید پیشکسوتان را تکریم کنیم. پیشکسوتان روح ورزش ایران هستند. ما به پیشکسوتان نیاز داریم و آنها به ما نیاز ندارند. دیدار با پیشکسوتان برای من زیارت است. ما از تالار مشاهیر فوتبال رونمایی می‌کنیم تا نسل جدید پیشکسوتان را فراموش نکنند. باید تلاش کنیم پیشکسوتان را ماندگار کنیم چون حیات ما به حیاتشان گره خورده است.

فدراسیون بولینگ در صف جذب مردم

حمید سجادی، وزیر ورزش نیز گفت: ما جلسه‌ای را با رئیس فدراسیون داشتیم و ژاپن ۳۶هزار خط بولینگ دارد در حالی که ایران ۳۷ باشگاه فعال دارد. اگر دنبال مدال‌های زیاد هستیم باید رشته‌های پایه و پرمدال را توسعه دهیم. فدراسیون بولینگ همراه با همگانی در صف جذب مردم به ورزش قرار دارد چون علاقه‌مندی و جنبه همگانی بودن در آن زیاد است.

او ادامه داد: برنامه خوبی و وسیعی با همکاری صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در نظر دارم که برای خدمت به پیشکسوتان انجام دهم و باید بازنگری در آیین‌نامه داشته باشیم و منابع مالی هم جذب کنیم.

در ادامه مراسم چوب اسنوکر جهانبانی، پیشکسوت اسنوکر ایران به موزه ورزش اهدا شد که قدیمی‌ترین چوب اسنوکر ایران است که ۶۵ سال قدمت دارد و از این نوع چوب، فقط ۴۰عدد در جهان وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل