وقتی همه چیز سرجای خودش است(طنز)

  کد خبر: 25070050164

راضیه حسینی

علی اکبری، نماینده سابق شیراز: «دنیا به تخت‌جمشید احترام می‌گذارد، نباید خودمان تحقیرش کنیم. محوطه پاسارگاد ارتباطی به کشاورزی مردم منطقه ندارد. حرف‌های دولتمردان در بازدید از بناهای تاریخی استان فارس، جای نقد دارد.»

بعد از این‌که عزت‌الله ضرغامی، گفت: «امروز مردم پاسارگاد به‌ دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند، باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند.» افراد زیادی از این نظر انتقاد کردند و گفتند آقای ضرغامی وزیر گردشگری است یا کشاورزی؟

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه انتقادها کمتر شود دو وزارتخانه با هم ادغام و یکی شوند و از این به بعد یک وزارت‌خانه به نام «گردشگری و کشاورزی» داشته باشیم، وزیر آن هم هر جا رفت جای بناهای تاریخی را با زمین کشاورزی عوض کند.

 مثلاً در سفر به اصفهان می‌تواند وسط میدان نقش جهان، یک سری صیفی‌جات بکارد.عالی‌قاپو هم مکان خوبی برای کاشت انواع سبزیجات مثل شوید، نعنا و پونه است. محوطه چهلستون را نیز به مزرعه کاشت گوجه و بادمجان تبدیل کند.

همین شیراز فقط یک پاسارگاد ندارد که می‌تواند منقبض شود. از باغ عفیف‌آباد تا نارنجستان قوام و باغ جهان‌نما و… می‌تواند کاربری کشاورزی پیدا کند. تازه ارگ کریم‌خان هم هست. این‌همه فضا برای کشاورزی یک گوشه بلااستفاده افتاده است و هیچ کاربردی ندارد.

شمال فعلاً خیلی مهم نیست. آنجا به اندازه کافی زمین کشاورزی دارد و آثارباستانی‌اش هم به لطف مرور زمان و دست طبیعت، خود به خود در حال نابودی‌اند. در واقع شمال کشور، آن‌قدر زمین کشاورزی دارد که اگر چندتایی هم به ویلا تبدیل شود جای دوری نمی‌رود و اتفاقاً به صنعت گردشگری کمک بسیار زیادی می‌کند.

اگر وزارت راه و شهرسازی را هم بزنیم تنگ این دو تا که نورعلی نور می‌شود. وزیر مربوطه می‌تواند هرجا دلش خواست میراث فرهنگی را به زمین کشاورزی تبدیل کند و اگر خوشش نیامد، آنجا خانه یا جاده بسازد.

فقط می‌ماند محیط‌ زیست، که اگر ریاست آن را هم به آقای ضرغامی بدهند دیگر مشکلی از بابت هیچ چیز وجود ندارد. می‌توان از جنگل‌، دریاها و کلاً همه منابع طبیعی استفاده درست کرد. شاید مثلاً مقبره کوروش به یکی از جنگل‌ها انتقال پیدا کند، قسمتی از آب خلیج فارس به تخت جمشید وارد شود و در پاسارگاد هم هندوانه کاشته شود.

خروج از نسخه موبایل