در پایان شهریور مجموع بیماران ویروس کرونا به ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر رسیدند

  کد خبر: 3106992592

تعداد جان باختگان کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید.
لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۶۱ هزار و ۵۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تاکنون سه میلیون و ۷۷۳ هزار و ۳۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز ۳۱ شهریور مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس است. ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر میهن اسلامی، فرا رسیدن این ایام را خدمت مردم شریف کشورمان تبریک و تهنیت می‌گوییم. مطمئنا استقلال و عزت جهانی اکنون ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدای گران‌قدر این سرزمین به ویژه شهدای هست سال دفاع مقدس است.
وی افزود: امسال بزرگداشت این ایام باشکوه مقارن با همه گیری ویروس کووید ۱۹ است. ملت سرافزار ایران اسلامی در تمامی برهه‌ها شاهد حماسه‌سازی و رشادت‌های افتخار آفرینان خود در مواجهه با مخاطرات و مشکلات بوده است. در این ایام سخت و نفس‌گیر شیوع گسترده بیماری در کشور، همدلی و وفاق ملت ایران، با تلاش مدافعان حریم سلامت کشور مجددا به نمایش درآمده و پرسنل کادر بهداشتی و درمانی کشور همچون رزمندگان جبهه‌های نبرد، در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا مجاهدانه پا به میدان نهادند و با جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های بی وصف خود، جلوه‌های ایثارگری را به بهترین شکل نشان دادند.
لاری بیان کرد: بسیاری از این عزیزان رنج ناشی از ابتلا به بیماری را به جان خریدند و عده‌ای دیگر، جان خود را در راه التیام بخشی بیماران از دست دادند و مطمئنا نام این عزیزان به عنوان شهدای عرصه سلامت در گنجینه افتخارات این مرز و بوم ثبت می‌شود. با درود به روح بلند شهدای گران‌قدر سرزمین‌مان از دفاع مقدس تا دفاع از حریم سلامت، از خداوند متعال تداوم عزت و سربلندی ایران اسلامی و رهایی هرچه زودتر خاک این مرز و بوم از آفت هرگونه بیماری را می‌خواهیم.

منبع: ایرنا

خروج از نسخه موبایل