پایان هفته کم فروغ بورس /صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد توجه‌ترین نمادهای بورسی

  کد خبر: 15100064027

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۲۹۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۲۷ واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۲۹۸ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۲۷ واحدی رسید. با وجود روند تعادلی شاخص کل در معاملات امروز، شاخص کل هم‌وزن ۰٫۱۴ درصد افت داشت.

دو نماد شبندر و شپنا با معاملات مثبت خود، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و برکت و انرژی۳ هم نمادهای منفی تاثیرگذار بر شاخص بودند.

امروز هم ارزش معاملات بازار تنها دو هزار میلیارد تومان بود که همچنان نشان از رکود معاملات بورس دارد. سه صندوق کمند، پالایش و امین یکم بیشترین ارزش معاملات امروز بازار را به خود اختصاص دادند. امروز همچنین معامله بلوکی بیمه ملت (ملت) انجام شد که در آن ۲۷۵ میلیون سهم با ارزش ۳۳ میلیارد تومان معامله شد.

در بازار فرابورس هم ارزش معاملات نزدیک چهار هزار میلیارد تومان بود. نمادهای غصینو، فرابورس و زاگرس هم بیشترین تاثیر منفی را در افت ۲۷٫۵ واحدی شاخص این بازار داشتند.

بازار در حالی معاملات این هفته خود را به پایان رساند که کارشناسان همچنان یکی از بزرگترین مشکلات بازار را کمبود نقدینگی و ارزش معاملات پایین می‌دانند.

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سهام در هیمن رابطه گفت: «این روزها بورس مثل یک ماشین بدون استارت است که برای روشن شدن و حرکت باید هلش داد. خبری‌زاد عقیده دارد با تزریق حدود هزار میلیارد تومان می‌توان بورس را حرکت داد.»

خروج از نسخه موبایل