پیش‌بینی افزوده شدن ۱۰ میلیون نفر به دارندگان سهام عدالت؛ با وجود استحقاق ۲۰ میلیون جامانده

  کد خبر: 08080051944

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشوری سهام عدالت، دولت به اندازه کافی سهام ندارد که ۲۰میلیون نفر جدید به دارندگان سهام عدالت اضافه کند، تلاش بر این است که ۱۰میلیون نفر به این طرح اضافه شوند.

به گزارش بازار، داریوش پاک‌بین با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: آزادسازی سهام عدالت با فرمان مقام معظم رهبری در اردیبهشت انجام شد و تقریباً ۱۹میلیون نفر گزینه مستقیم را انتخاب کردند و ۳۰میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سهام عدالت باقی ماندند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشوری سهام عدالت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با یادآوری این موضوع که ۵۱میلیون نفر در دولت نهم و دهم در سهام عدالت ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹میلیون نفر برگ سهام عدالت دریافت کردند و دو میلیون نفر در پی اختلالات اینترنتی و نرم‌افزاری در آن زمان، برگ سهام عدالت دارند اما سهام به آن‌‌ها تخصیص پیدا نکرده است.

او ادامه داد: دولت قبل قرار بود برای این افراد راهکاری پیدا کند. در این راستا طرحی در مجلس و کمیسیون اقتصادی ارائه شد که بر اساس آن، تا سقف ۲۰میلیون نفر از افرادی که از سهام عدالت جامانده‌اند، بتوانند به این طرح اضافه شوند.

پاک‌بین با اذعان به این موضوع که دولت به اندازه کافی سهام ندارد که ۲۰میلیون نفر جدید به دارندگان سهام عدالت اضافه کند، عنوان کرد: تلاش بر این است که ۱۰میلیون نفر با اولویت دو میلیون دارنده برگ سهام عدالت، به این طرح اضافه شوند. همچنین افراد تحت نهادهای حمایتی که از سهام عدالت جامانده‌اند هم به دارندگان سهام عدالت اضافه شود.

او ضمن اظهار امیدواری از تحقق وعده دولت برای اضافه کردن ۱۰میلیون نفر به دارندگان سهام عدالت گفت: بر اساس قولی که دولت داده است، تا ۲۲ بهمن امسال ثبت نام مجدد برای باقی افراد انجام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشوری سهام عدالت بیان کرد: بسیاری از کسانی که در دولت دهم سهام عدالت دریافت کرده‌اند، ازدواج کرده‌اند و فرزند دارند اما فرزندان آن‌ها سهام عدالت ندارند و اگر قرار باشد آن‌ها را هم اضافه کنیم، عددی بالغ بر ۲۰میلیون نفر باید سهام عدالت بدهیم که امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین فقط باید کسانی که استحقاق دریافت سهام دارند را اضافه کنیم که حدوداً ۱۴ تا ۱۵میلیون نفر خواهند بود.

خروج از نسخه موبایل