پیش بینی جذاب از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

  کد خبر: 08080051923

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته تحت تاثیر افت ارزش اونس و دلار، از تشدید رکود بازار و عقب‌نشینی خریداران با مشخص شدن زمان برگزاری مذاکرات خبر داد.

محمد کشتی‌آرای درباره علت افزایش قیمت طلا طی هفته گذشته بیان کرد: با عبور اونس از مرز ۱۸۰۰ دلار و روند صعودی بازار ارز، هفته پیش شاهد افزایش حدود ۲۰هزار تومانی قیمت طلا و رشد بیش از ۳۰۰هزار تومانی بهای سکه امامی بودیم.

او ادامه داد: اما آخر هفته با اعلام زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات، روند دلار نزولی شد و تحت تاثیر این عامل قیمت طلا و سکه هم اندکی کاهش یافت؛ در بازار امروز هم با تداوم کاهش نرخ ارز و افت حدود ۲۰دلاری ارزش اونس در مقایسه با روز پنجشنبه، قیمت طلا و سکه اندکی پایین آمده است.

این فعال بازار طلا به تغییرات قیمت طلا و سکه تحت تاثیر خبر زمان برگزاری شروع مذاکرات اشاره کرد و گفت: امروز بهای سکه امامی در مقایسه با آخرین قیمت هفته گذشته حدود ۱۵۰هزار، سکه طرح قدیم تقریبا ۵۰هزار و ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار پنج هزار تومان کاهش یافته اما، بهای نیم سکه و ربع سکه حدود ۲۰هزار تومان افزایش یافته است.

کاهش حباب سکه به حدود ۲۷۰هزار تومان

کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا هم توضیح داد: با نزدیک شدن به مذاکرات و نوسان قیمت‌ها، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه بیش از قبل کاهش یافته و حتی سرمایه‌گذاران طلای آب شده هم نمی‌خرند؛ در‌نتیجه بلاتکلیفی برجام و نامشخص بودن روابط سیاسی، منجر به تشدید رکود بازار و کاهش حباب سکه به حدود ۲۷۰هزار تومان شده است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد دلار تا برگزاری دور بعدی مذاکرات نوسان قیمت چندانی داشته باشد و با‌توجه به نبود تقاضا در بازار طلا، انتظار می‌رود شاهد ثبات نسبی قیمت طلا و سکه باشیم.

قیمت طلا و سکه امروز ۸آبان ماه ۱۴۰۰

کشتی‌آرای در پایان به قیمت‌های امروز هم اشاره کرد و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۳۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۵۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۲۰هزار، نیم سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۳۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین در بازار امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۵۸هزار و قیمت طلای ۱۸عیار هم به گرمی یک میلیون و ۱۶۷هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

خروج از نسخه موبایل