پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۰ آبان

  کد خبر: 19080054365

دلار از ابتدای هفته تحت تاثیر بالارفتن نگرانی‌ها نسبت به آینده برجام در مسیر صعودی قرار گرفت و با اقدام شب گذشته بایدن علیه ایران قیمت آن در بازار امروز به ۲۸۲۰۰تومان رسید.

اقتصاد آنلاین؛ این روز‌ها با نزدیک شدن به مذاکرات هسته‌ای و دور جدید گفت‌وگوهای ایران با اروپایی‌ها، اخبار ضد‌ونقیضی منتشر می‌شود که منجر به بالا رفتن سطح انتظارات تورمی و نگرانی‌ها نسبت به آینده برجام شده و همین موضوع دلار را که تا هفته پیش محدوده ۲۷هزار تومان را حفظ کرده بود، در مسیر صعودی قرار داده است.

از ابتدای هفته جاری با اظهاراتی که از سوی مقامات داخلی و آمریکایی منتشر شد دلار فاز افزایشی گرفت و تا روز یکشنبه بعد از حدود یک ماه و نیم به مرز ۲۸هزار تومان رسید؛ روز دوشنبه بازار تقریبا آرام بود و سه‌شنبه هم افزایش عرضه از سوی بازارساز منجر به عقب‌نشینی برخی خریداران شد و از همین رو دلار در محدوده ۲۸۱۰۰ تا ۲۸۱۵۰تومان نوسان داشت تا اینکه اقدام بایدن علیه ایران مجددا جو بازار را متشنج کرد.

در حالیکه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ درباره احیای برجام قرار است هشتم آذر ماه در وین برگزار شود، شب گذشته رییس جمهور آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد که این اقدام در کانال‌های تلگرامی معاملات دلار برجسته شد.

در کنار این خبر که انتظارات تورمی و حجم خرید‌ها را بالا برد، قیمت درهم نیز امروز به یک قدمی سطح ۷۷۰۰تومان رسید که این موضوع هم باعث شد دلار تا مرز ۲۸۲۰۰تومان پیشروی کند؛ حالا از آنجا که از ابتدای امسال دلار آزاد قیمتی بالاتر از ۲۸۳۰۰تومان را ندیده، برای عبور از این سطح نیاز به اهرم قدرتمندی دارد و باتوجه به اینکه زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات مشخص شده، به نظر نمی‌رسد دلار بتواند در چنین شرایطی رکوردشکنی کند.

خروج از نسخه موبایل