چالش امروز صنعت بیمه از نگاه مدیرعامل بیمه ایران

  کد خبر: 10080052496

مدیرعامل بیمه ایران، چالش امروز بیمه ایران و کل صنعت بیمه را به مخاطره افتادن کسب‌وکار بیمه‌ای در برابر تغییرات عظیم اجتماعی و در مرحله گذار از عصر دیجیتال به عصر حاکمیت هوش مصنوعی دانست.

به گزارش روابط‎‌عمومی بیمه ایران، سیدمجید بختیاری، در دیدار با رئیسان انجمن‌های صنفی نمایندگان استان‌ها و اعضای هیات‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی نمایندگان حقیقی و حقوقی، با بیان این مطلب گفت: مشتری آینده بیمه ایران نسل نوجوان امروزی است که زندگی تمام دیجیتال دارد و به لحظه با اقصی نقاط جهان در ارتباط است.

بختیاری، در حرکتی ابتکاری، با فرا خواندن فرزند نوجوان یکی از همکاران شهرستانی حاضر در جلسه به پشت تریبون و پرسش و پاسخ با او درباره سبک زندگی اجتماعی و دانسته‌های عمیق دیجیتالی این نوجوان ۱۳ساله، گفت: با روش‌های سنتی امروزی ما نمی‌توانیم در آینده نزدیک این مشتری بالقوه فردا را برای خرید بیمه‌نامه اقناع کنیم و خطر اصلی هم در کسب‌و کار بیمه‌ای امروز ما همین موضوع است، نه مشکلات ناشی از فلان بند و تبصره بهمان آیین‌نامه یا امثال آن.

او با تاکید بر اینکه برای سربلند بیرون آمدن از این چالش اساسی باید در اندیشه یافتن ایده‌ها و راه‌های نو و ابتکاری بود، اضافه کرد: یکی از ضرورت‌های امروزی در صنعت بیمه که فراوان از آن سخن گفته می‌شود عبارت«تحول دیجیتال بیمه» است.

بخش «دیجیتال» این ضرورت را می‌توان به سادگی کسب کرد. بخش «بیمه» آن هم که اصولا کسب‌وکار و حرفه ماست و مشکلی درباره آن نداریم؛ آنچه که مهم است بخش «تحول» به عنوان ضرورتی حیاتی است که باید به صورت عمیق و علمی مورد توجه قرار گیرد.

خروج از نسخه موبایل