چطور شگفتی‌سازتر شویم؟(طنز)

  کد خبر: 07080051672

راضیه حسینی

وزیر بهداشت: «واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران باعث شگفتی اندیشمندان شد.»

خدا را شکر که وزارت بهداشت بعد از جناب آقای نمکی باز هم وزیری به خود دید که کم از ایشان ندارد و با قدرت در همان مسیر قدم بر می‌دارد. هرچند که تا رسیدن به قله‌های فتح‌کرده وزیر بهداشت پیشین، راه درازی مانده، اگر با همین فرمان بروند به زودی شاهد فتح آن قله‌ها و چه بسا فتوحات بیشتری از ایشان خواهیم بود.

البته شگفتی اندیشمندان و کلاً شگفتی دنیا از کارهای مسئولان ما واقعاً تکراری شده و باید سراغ موضوعات جدیدتری بروید. علم کوانتوم، توانایی سرازیر کردن دانش موشکی در خودروسازی، تولید انواع واکسن بیش از انواع گونه‌های شناخته‌شده و نشده کرونا و…  دیگر برای ما جذابیتی ندارد. درست است که دنیا مدام در حال شگفت‌زدگی است ولی بهتر است راهی برای تعجب ما هم پیدا کنید. اکنون جز دریافت پیام از موجودات فضایی چیز دیگری ما را سورپرایز نخواهد کرد. چون پیش از شما همه راه‌های شگفت‌زده شدن را آقای نمکی رفته و تا تهش درآمده است. البته باید اعتراف کنیم در دولت قبل پای اندیشمندان به این مسائل باز نشده بود که شما توانستید با موفقیت این کار را انجام دهید.

هرچند هنوز یک راه برای اینکه خیلی شگفتی‌ساز شوید و کاری کنید که آقای نمکی در زمان خودش انجام نداده مانده است. ما برای شما یک پیشنهاد توپ داریم. استخدام یک جان‌نثار که در مدح‌تان شعر بخواند. اصلاً نگران نباشید این کار قبلاً امتحان شده و خیلی جواب داده است. شما می‌توانید با یک شعرخوانی معرکه، شش هیچ از وزیر قبلی جلو بزنید و باعث شگفتی متفکران، عالمان، ادیبان، نویسندگان، شاعران، فیلسوفان و.. شوید.

اصلاً هم نیازی به ردیف کردن وزن و قافیه نیست. اجازه بدهید چند مثال از اشعار بیاوریم:

«آقای وزیر، به لطف شما همه ما وااااکسینه شدیم/ طوری که دنیا مانده ما چطور واااکسینه شدیم/

وزیر ما یدونه‌ست / فقط واسه نمونه‌ست.

در این روزگار کرونایی/ وزیر خوب فقط عین‌اللهی»

امیدواریم در وصف وزرای دیگر هم به زودی اشعاری سروده شود و باز هم باعث شگفتی دنیا شویم.

خروج از نسخه موبایل