کارشناس اقتصادی: تسهیلات آنلاین به اصلاح نظام بانکداری و شفافیت کمک می‌کند

  کد خبر: 10030184996

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: انجام خدمات و اعطای تسهیلات بانکی به صورت انلاین بسترهای لازم برای اصلاح نظام بانکی و افزایش شفافیت را فراهم خواهد کرد.

بهرام بارانی کارشناس مسائل اقتصادی درباره ضرورت به کارگیری فناوری های نوین در حوزه کسب و کارهای آنلاین و خدمات بانکی گفت: نسل جدید بانک ها به سمت خدمات کامل غیر حضوری و بر بستر اینترنت شکل گرفته است.

وی افزود: در عصر امروز بانک هایی موفق هستند که بتوانند خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه دهند. در کشورهای توسعه یافته حضور مشتری برای افتتاح حساب و پرداخت وجه و یا دریافت تسهیلات نیاز نیست و مشتری می تواند با نشستن در منزل خود تمام این کارها را انجام دهد.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه به باور من در شرایط کنونی کشور باید این مقوله مهم مدنظر قرار گرفته شود، اظهار داشت: واقعاً کشور ما از فقدان یک سیستم بانکی کاملاً مکانیزه و آنلاین رنج می برد. که دولتمردان ما در صدد رفع آن برآمده‌اند.

بارانی معتقد است اگر تمام خدمات بانکی اعم از واریز، برداشت، صدور دسته چک، صدور سفته و برات و نیز امضاها و از همه مهم‌تر دریافت تسهیلات بانکی به صورت غیر حضوری انجام شود، می تواند کمک بزرگی به نظام بانکداری کند و بسترهای لازم برای اصلاح نظام بانکی و شفافیت را فراهم خواهد کرد.

بارانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به توثیق سهام عدالت برای دریافت تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: سهام عدالت اقدام خوب و پسندیده بود اما خیلی به آن توجه نشد.

به باور من با توثیق سهام عدالت می‌توان ارزش این دارایی مهم را برای دهک‌های ضعیف جامعه افزایش داد و وضعیت مالی دهک‌های ضعیف را تا حدودی بهبود بخشید.

خروج از نسخه موبایل